Onderzoek naar de kwaliteit van de Overheidsdienstverlening. Beoordeling van overheidsdienstverlening vanuit levensgebeurtenissen
In dit onderzoek is zowel het belang van dienstverleningscriteria als de waardering in kaart gebracht. De uitkomsten van het onderzoek zullen gebruikt worden om merkbare verbeteringen van de kwaliteit van de overheidsdienstverlening te realiseren en de administratieve lasten te verlagen.
De Directie Innovatie en Informatiebeleid Openbare Sector (DIIOS) van het Ministerie van BZK heeft TNS NIPO opdracht gegeven voor het ontwikkelen van een onderzoeksmethodiek waarmee de kwaliteit van de overheidsdienstverlening in kaart is te brengen. In dit rapport vindt u de weerslag van dit ontwikkelingsproces en de uitkomsten van het eerste onderzoek: de nulmeting. Het onderzoek zal jaarlijks herhaald worden.
Bijlagen
-
Staatssecretaris Bijleveld zet in op betere samenwerking tussen overheidsorganisaties
Staatssecretaris Bijleveld van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties gaat samen met de grote uitvoeringsinstanties en de...
-
Voortgang vermindering regeldruk burgers, professionals en medeoverheden
Het kabinet werkt aan het verminderen van regeldruk van burgers, professionals en de medeoverheden. Merkbare verbeteringen...