Creatief succes voor wervingscampagne defensie
De 'geschikt/ongeschikt'-campagne van de Koninklijke Landmacht viel deze week in Haarlem flink in de prijzen. De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) bekroonde haar met maar liefst vijf zogenoemde Magneten. Deze worden jaarlijks uitgereikt aan het meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie.
De wervingscampagne was daarmee de grote winnaar. Zij won in de categorieën Tv- en Bioscoopcommercials, Interactieve Media, Print en Multimediale Campagne. Het consortium Publicis/Maximum/Starcom en de Koninklijke Landmacht zijn samen verantwoordelijk voor de succesvolle campagne.
Het SJP-bestuur had dit jaar gekozen voor een ‘stevige’ jury, met naast arbeidsmarktspecialisten ook zwaargewichten uit de thema- en interactieve hoek. Voorzitter Onno Gout licht toe: "Wij willen de lat hoog leggen in een tijd dat het aantal inspanningen in arbeidsmarktcommunicatie verhoogd is en creativiteit in boodschap en middel het verschil moet leveren."
De bekende wervingscampagne werd al vaker bekroond. Onlangs kreeg zij in de Verenigde Staten de Creative Excellence Award voor beste multimediacampagne. En een banner uit de campagne was enkele weken geleden goed voor een Zilveren Lamp. Dit is dé creativiteitsprijs binnen de reclamewereld die jaarlijks wordt uitgereikt door de Art Directors Club Nederland.