Defensie wint internationale prijzen voor wervingscampagnes
De wervingscampagnes van de Koninklijke Landmacht en de Koninklijke Marine zijn in de Verenigde Staten in de prijzen gevallen. De landmacht won de Creative Excellence Award voor beste multimediacampagne. Ze kreeg de prestigieuze prijs voor de 'geschikt/ongeschikt' reclamespotjes en versloeg daarmee gerenommeerde bedrijven uit de Verenigde Staten, Canada en Europa. De marine kreeg onder meer de Grand Prize voor de tv-commercial over drugsbestrijding.
De bekendheid van de landmachtcampagne is uitzonderlijk hoog (83%). Het geschikt/ongeschikt-thema wordt niet alleen toegepast in tv-commercials, maar ook doorvertaald naar radio, kranten, internet en outdoor-reclame.
In herkenbare situaties wordt getoond over welke eigenschappen iemand moet beschikken om bij dit krijgsmachtdeel te werken. Kenmerken als geduld, moed, zelfbeheersing en doorzettingsvermogen passeren daarbij de revue. Voor een baan bij de landmacht moet je heel wat in je mars hebben, zo is de boodschap.
In Nederland zijn de wervingscampagnes van beide krijgsmachtmachtdelen al meerdere malen bekroond. Zo kreeg de landmacht onder meer een Gouden Effie in 2007.