Campagnes jaaroverzicht 2017
(Beeldtitel: Campagnes van de Rijksoverheid. Jaaroverzicht 2017.)
VOICE-OVER: De campagnes van de Rijksoverheid in 2017.
(Er verschijnen fragmenten uit spotjes.)
Bijzonder was het vieren van 15 jaar BOB met live-Facebooksessies met Douwe Bob.
(Een man:)
Zo bereikten we ruim 8 miljoen mensen.
VOICE-OVER: En het afscheid van de praatpaal.
Ik ga je zo missen.
VOICE-OVER: Er werden koepelcampagnes met verschillende deelcampagnes gevoerd.
Zoals de campagne preventie, met woninginbraak.
Ramen dicht, lichtje aan en deur op slot.
(Uit een telefoon komt een hand.)
VOICE-OVER: Cybercriminaliteit.
(De hand pakt een sleutelbos.)
En Boefproof.
Gefeliciteerd!
(Mensen blazen op roltongen.)
VOICE-OVER: De langlopende campagne geweld in huiselijke kring met de algemene publiekscampagne.
Ouderenmishandeling is niet altijd even duidelijk.
VOICE-OVER: En begin 2017 een online-activatiecampagne.
Campagnes gericht op grote doelgroepen.
(Beeldtekst: nl-alert.nl. Geef vrijheid door. Belastingdienst.nl/aangifte. Leuker kunnen we 't niet maken. Wel makkelijker.)
LEVENDIGE MUZIEK
Tot specifieke doelgroepen, zoals studenten. Reizigers.
Met het reisadvies van Buitenlandse Zaken ben je altijd goed voorbereid.
VOICE-OVER: Ouders van kinderen in armoede.
Emigranten.
Zwangeren.
We hadden toch afgesproken niet te roken.
VOICE-OVER: En mensen met een arbeidsbeperking.
Gebruikmakend van emoties.
(Een vrouw:)
Dat is zo'n onbeschrijflijk gevoel, zo dankbaar.
(Een man glimlacht.)
VOICE-OVER: Met verschillende handelingsperspectieven zoals het zetten van een handtekening tegen antibioticaresistentie het energiezuinig maken van huizen.
Voor ik het weet, ligt m'n baan op de tocht.
VOICE-OVER: Voor vertrek je route checken.
Het geven van ideeën, meningen en praktijkvoorbeelden over het werken in Nederland.
In de auto de mobiel op stil zetten.
Onderweg ben ik offline.
VOICE-OVER: Je in iemand met een handicap verplaatsen.
(Een ober zit even in een rolstoel.)
Op diverse crossmediale manieren.
Elke stem telt.
(Een jongen ligt op een bank.)
Jaha.
VOICE-OVER: En zo met al deze campagnes in 2017 burgers informeren of gewenst gedrag stimuleren.
(Beeldtekst: Campagnes van de Rijksoverheid. Jaaroverzicht 2017. Het Nederlandse wapenschild met daarnaast: Dienst Publiek en Communicatie. Ministerie van Algemene zaken. Het beeld wordt violet met wit. Beeldtekst: Voor meer informatie campagnemanagement@minaz.nl.)
DE LEVENDIGE MUZIEK EBT WEG