Kamerbrief over ontwikkeling beleid voor trillingshinder spoor
Staatssecretaris Van Veldhoven (IenW) informeert de Tweede Kamer over het plan van aanpak om tot een nieuw beleid te komen voor trillingen door spoor.
Bijlagen
-
Trillingshinder - gedifferentieerd rijden
De samenvatting geeft in het kort de resultaten van een onderzoek naar het effect van rijsnelheid van goederentreinen op...
-
Rapport 'Landelijk onderzoek gedifferentieerd rijden'
Het rapport bevat de resultaten van een onderzoek naar het effect van rijsnelheid van goederentreinen op trillingsopwekking in...
-
Rapport 'Verkenning bouwvoorschrift trillingen. Eindrapportage'
Het rapport bevat de resultaten van een onderzoek naar mogelijke trillingsbeperkende maatregelen voor nieuwe bebouwing langs...
-
Samenvatting Studie gedifferentieerd rijden ten behoeve van verminderen trillingshinder
De samenvatting geeft in het kort de resultaten weer van de studie naar de mogelijkheden en consequenties van het...
-
Rapport 'Gedifferentieerd rijden goederentreinen. Maatregel tegen trillingshinder?'
Het rapport beschrijft een onderzoek naar de mogelijkheden om trillingshinder als gevolg van het goederentreinverkeer in de...
-
Rapport 'Spoor door Goes: nulmeting van omgevingstrillingen, prognose en snelheidsmaatregel'
Het rapport bevat de resultaten van een onderzoek naar het effect van de betonnen bak en van snelheidsverlaging bij trillingen...
-
Rapport 'Onderzoek relatie trillingssterkte en rijsnelheid treinen: locatie Rosmalen'
Het rapport bevat de resultaten van een aanvullend onderzoek naar gedifferentieerd rijden op het spoor bij Rosmalen. Onder meer...
-
Rapport 'Dynamische nadelige effecten van trillingsreducerende maatregelen. Aanvulling Maatregelcatalogus spoortrillingen'
Het rapport geeft op basis van literatuuronderzoek en basis dynamica modellen inzicht in mogelijke oorzaken van afwijkend...
-
Rapport 'Niet-dynamische nadelige effecten van trillingsreducerende maatregelen. Aanvulling Maatregelcatalogus spoortrillingen'
Het rapport beschrijft de niet-dynamische nadelige effecten van trillingsreducerende maatregelen voor het spoor.