Kwaliteit is de toekomst -Transparantie- en jaarverslag Auditdienst Rijk 2014
Met het transparantieverslag laat de Auditdienst Rijk (ADR) stakeholders zien hoe de kwaliteit van producten is geborgd en hoe de organisatie zich ontwikkelt om deze kwaliteit steeds op hoog niveau te houden. In het jaarverslag blikt de ADR terug op de resultaten van de organisatie in het afgelopen jaar.
Kwaliteit is onlosmakelijk en randvoorwaardelijk verbonden aan de werkzaamheden die de ADR uitvoert. Het komt terug in alle aspecten van de ADR: de medewerkers, de inrichting en de processen. Kwaliteit is de basis voor het vertrouwen dat de omgeving in de ADR stelt. Dit was al zo in het verleden en zal ook in de toekomst de basis blijven voor de werkzaamheden en de producten die de ADR oplevert.
De rijksdienst is continu in beweging. Samenwerking op departementale terreinen krijgt steeds verder vorm en de technologische ontwikkelingen leiden tot nieuwe oplossingen voor bestaande vraagstukken. In die zich steeds veranderende omgeving wordt aan de ADR gevraagd om kwalitatief hoogwaardige bevindingen, oordelen en adviezen te geven ter ondersteuning van de rijksdienst. De ADR doet dit organisatorisch met gedeconcentreerde eenheden, dicht bij de opdrachtgevers en vanuit een centraal gecoördineerd en gefaciliteerd kwaliteitsbeleid. Cruciale onderdelen van het kwaliteitsbeleid zijn, naast de centrale kaders en regelgeving, de dossiervoering per opdracht en de opleiding van de medewerkers.