Kamerbrief met voortgangsrapportage Implementatie referentiekader taal en rekenen 2012
Brief van staatssecretaris Dekker en minister Bussemaker (beiden OCW) aan de Tweede Kamer met de voortgangsrapportage Implementatie referentiekader taal en rekenen 2012. De rapportage gaat over de invoering van de referentieniveaus Nederlandse taal en rekenen in het primair onderwijs (po), speciaal onderwijs (so), het voortgezet onderwijs (vo) en het middelbaar beroepsonderwijs (mbo).
Bijlagen
-
Bijlage 1: Overzicht implementatie referentieniveaus in po, vo en mbo
Schematisch overzicht van het tijdpad met maatregelen om ongediplomeerd schoolverlaten vanwege de ingevoerde referentieniveaus...
-
Bijlage 2: Onderwijsinspanningen taal en rekenen in po, vo en mbo
Regioplan heeft onderzocht hoe scholen inspelen op de eisen voor taal en rekenen zoals in de referentieniveaus beschreven.
-
Bijlage 3: Prestaties basisonderwijs taal en rekenen
Cito geeft een indicatie van de prestaties van basisschoolleerlingen uit 2011 in termen van het referentiekader taal en...
-
Bijlage 4: Invoering centrale toetsing en examinering referentieniveaus Nederlandse taal en rekenen
Tussenrapportage van het College voor Examens (CvE) over de centrale toetsing en examinering van de referentieniveaus...