Jongeren, een moeilijk bereikbare doelgroep?
Zijn jongeren moeilijk(er) te bereiken, of moeten we ze op een andere manier aanspreken? Het lijkt alsof jongeren van nu onafhankelijker, mondiger, en zo tevreden met zichzelf zijn. Of is het een groep die, net als in alle tijden, nog zoekende is, grenzen verkent, onzeker is en vrienden belangrijk vindt? Maar ook een groep die opgroeit in een complexe samenleving, met veel en altijd informatie en oneindig veel mogelijkheden… Yvonne van Sark en Joris Schuurman van bureau YoungWorks geven een doorkijkje naar trends onder jongeren. En geven tips die we kunnen gebruiken in onderzoek naar en communicatie met jongeren anno 2012.
Dit artikel kwam tot stand naar aanleiding van de kennismiddag van de Academie voor Overheidscommunicatie over Jongerencommunicatie. De Academie is onderdeel van Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken. Auteur is Gerdien Rinzema, werkzaam als senior adviseur bij de Academie.