Belangen klanten, aandeelhouders en medewerkers KPN voorop
Minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie vindt dat de belangen van aandeelhouders, medewerkers en klanten van KPN bij besluiten over de toekomst van het bedrijf voorop dienen te staan.
Economie en werkgelegenheid
Het kabinet volgt de ontwikkelingen rond KPN nauwgezet, niet alleen vanwege de betekenis van het bedrijf voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid, maar ook voor de vele klanten van een van de grootste aanbieders van telecomdiensten van het land. ‘Ik heb contact met KPN en ben ervan overtuigd dat het bedrijf belangen van aandeelhouders, medewerkers en klanten bij hun besluiten over de toekomst van het bedrijf zal betrekken,´ aldus Verhagen.
Belangen van consumenten
Los van de uitkomst van deze ontwikkelingen moeten klanten van KPN vanzelfsprekend gebruik kunnen blijven maken van de telefoon- en communicatiediensten; bellen, internetten en televisie. Er verandert niets aan de wettelijke verplichtingen van het bedrijf. De Nederlandse toezichthouders OPTA en NMa zullen toezien op een juiste werking van de telecommarkt en op de belangen van de klanten en consumenten zoals ze nu ook al doen.