Delft wordt ondernemersvriendelijker
De gemeente Delft heeft een "Bewijs van Goede Dienst" ontvangen. Daarmee bewijst Delft dat het goed op weg is om een ondernemersvriendelijke gemeente te worden.
De dienstverlening aan ondernemers van de gemeente is op 10 punten gemeten. Delft scoort met name goed op het gebied van responstijden en het terugdringen van de administratieve lasten.
Wat betreft klantvriendelijkheid kan de gemeente Delft nog een slag maken. Hiervoor is een verbeterplan gemaakt, waarin acties zijn aangekondigd om de zwakke punten te verbeteren. Lokale ondernemers gaan het verbeterplan samen met de gemeente uitvoeren.
Het kabinet wil de regeldruk voor bedrijven tot en met 2012 met 10% verlagen, daarna met jaarlijks 5%. Om ook gemeenten te stimuleren een steentje bij te dragen, is het ‘Bewijs van Goede Dienst’ in het leven geroepen.
Het bewijs is een product van de Regiegroep Regeldruk van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I). Dit in samenwerking met de koepelorganisaties MKB Nederland, VNO-NCW, brancheorganisaties en ondernemers.