LNV test inloggen met eHerkenning
Zo´n 500 ondernemers kunnen vanaf nu met eHerkenning inloggen in 'Mijn dossier' op de website van Het LNV-Loket. Zij doen mee aan een pilot die in ieder geval loopt tot het einde van het jaar. Het doel hiervan is om te onderzoeken hoe de gebruikers het inloggen met eHerkenning in hun persoonlijk online dossier ervaren.
Makkelijker
Wat DigiD is voor de burger, is eHerkenning voor de ondernemer. Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) wil met eHerkenning het online zaken doen via hetlnvloket.nl nog makkelijker en veiliger maken. Uiteindelijk kan in de toekomst met één middel worden ingelogd bij alle overheden en daarmee maakt eHerkenning een eind aan de reeks verschillende wachtwoorden en inlogprocedures bij de overheid. Maandelijks loggen gemiddeld zo'n 60.000 ondernemers in in Mijn dossier, hun persoonlijk dossier op hetlnvloket.nl. Zij kunnen hier onder andere subsidies aanvragen, opgaven doen en hun gegevens wijzigen. Met eHerkenning kunnen ondernemers sinds mei 2010 ook inloggen bij Agentschap NL.
eDienstverlening door LNV
Het ministerie van LNV vindt dat burgers en ondernemers snel en gemakkelijk, altijd en overal, via internet hun zaken moeten kunnen regelen met LNV. Daarom startte LNV met het programma Digitale Dienstverlening. Het programma Digitale Dienstverlening werkt, zoveel mogelijk in samenwerking met andere overheden en bedrijfsleven, aan het optimaliseren van deze e-dienstverlening. De pilot met eHerkenning is geïnitieerd vanuit dit programma. Meer informatie over eHerkenning is te vinden op eHerkenning.nl.
Samenwerking met bedrijfsleven
De pilot wordt uitgevoerd in samenwerking met DigiNotar en ZET solutions. Zij leveren de herkenningsmiddelen aan de deelnemers van de pilot.