Brief aan de Tweede Kamer over uitwerking passend onderwijs
Voor alle leerlingen passend onderwijs, zodat ook leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben de kans krijgen zich optimaal te ontwikkelen. Dat is het doel van ‘passend onderwijs’. De hoofdlijnen van het beleid passend onderwijs zijn beschreven in de brief van 2 november 2009. Over deze hoofdlijnen is in een algemeen overleg met uw Kamer op 11 februari jl. gesproken. Bij deze bespreking is ook de eerste uitwerking betrokken die eind januari 2010 naar de Tweede Kamer is gestuurd. De Kamer heeft ingestemd met het verder uitwerken van de hoofdlijnen passend onderwijs.
Beoogd was dat u in juni 2010 de uitwerking van de hoofdlijnen zou ontvangen zodat nog voor het zomerreces besluitvorming over de invoering van passend onderwijs zou kunnen plaatsvinden. Als gevolg van de val van het kabinet heeft de uitwerking echter vertraging opgelopen. In deze brief schets minister Rouvoet kort een aantal activiteiten die in de afgelopen maanden hebben plaatsgevonden.