Goochem in de prijzen
De VenW-campagne ‘Goochem het Gordeldier’ heeft gisteravond een SAN Accent in de wacht gesleept. Goochem was 1 van de 6 winnaars in de categorie Non-Profit/Overheid.
De Accenten worden jaarlijks uitgereikt door de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN). Het is de enige communicatievakprijs van en voor adverteerders.
In totaal werden gisteravond 38 SAN Accenten uitgereikt. Behalve Goochem was de VenW-campagne Nederland Leeft Met Water in 2 categorieën genomineerd.
Voor VenW is het de vierde SAN Accent en de derde op rij. In 2003 en 2009 won Bob een beeldje en in 2008 viel Van A naar Beter in de prijzen.
‘Goochem het gordeldier’ is een campagne die kinderen aanmoedigt achterin de auto hun gordel om te doen. De campagne is in 2004 gelanceerd en wordt onder meer gevoerd met tv-spots bij kinderzenders. Daarnaast kunnen kinderen o.a. een zogenaamd ‘Meerijbewijs’ aanvragen, waarmee ze leuke kortingen kunnen krijgen.