Helpdesk VPT breidt dienstverlening uit
De Helpdesk Veilige Publieke Taak biedt vanaf 1 april een extra dienst op zijn vernieuwde website. Vanaf dan is het ook mogelijk om als werkgever 24 uur per dag contact te maken met de helpdesk. U kunt schadevragen of -situaties uploaden en ontvangt binnen 24 uur een inhoudelijke reactie. Deze extra dienstverlening helpt werkgevers in de publieke sector Nee! Te zeggen tegen agressie en geweld.
De Helpdesk Veilige Publieke Taak is een samenwerking tussen het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en Slachtofferhulp Nederland en geeft advies aan werkgevers met een publieke taak die schade lijden door agressie en geweld. De website van de helpdesk biedt basisinformatie over deze dienstverlening, heldere praktijkvoorbeelden en overzichtelijke contactmogelijkheden. De nieuwe dienst is een extra service.
Uilke Duinstra, projectleider Helpdesk Veilige Publieke Taak, over deze nieuwe dienst: “De helpdesk is voortdurend op zoek naar de actuele vragen van werkgevers in de publieke sector over het verhalen van schade. Deze nieuwe online dienst zorgt ervoor dat we hen nog sneller kunnen adviseren. De vragen die we op deze manier binnenkrijgen, dienen weer als voorbeeldverhalen elders op de site. Door ervaringen te delen, versterken we de onderlinge kennis over het verhalen van schade.”
De Helpdesk Veilige Publieke Taak is bereikbaar via het invulformulier op de internetsite. Ga hiervoor naar www.helpdeskvpt.nl. Liever telefonisch contact? Bel dan naar (030) 263 14 04. De juristen van de helpdesk helpen u graag verder.