Bob in de prijzen
De VenW-campagne ‘Bob blijft Bob tot hij weer thuis is’ heeft gisteravond een SAN Accent in de wacht gesleept. Bob was een van de drie winnaars in de categorie Non-Profit/Overheid. De Accenten worden jaarlijks uitgereikt door de Stichting Adverteerdersjury Nederland en is de enige communicatievakprijs van en voor adverteerders.
In totaal werden gisteravond veertig SAN Accenten uitgereikt. Verkeer en Waterstaat was driemaal genomineerd: Bob verzilverde een van de twee nominaties (categorieën Non-Profit/Overheid en Geïntegreerde communicatie). Daarnaast was in de eerste categorie ook de campagne Word geen Slaaprijder genomineerd.
Voor VenW is het de derde SAN Accent. In 2003 won Bob ook al een beeldje en vorig jaar viel de campagne Van A naar Beter in de prijzen.
‘Bob blijft Bob tot hij weer thuis is’ is een campagne om jongeren aan te moedigen de hele avond de Bob te blijven. Onderdeel van de campagne was een sms-quiz, waarbij deelnemers een Bobslee konden winnen. De Bobslee figureerde ook in het tv-spotje. De campagne liep van december 2008 tot en met februari 2009.