Defensiecampagnes slepen Magneten in de wacht
Verschillende onderdelen uit de geschikt / ongeschikt campagne van de landmacht zijn bekroond met 5 Magneten van de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP). Ook de wervingssite van de luchtmacht in de vorm van een virtuele militair vluchtveld, genaamd Base-X, viel in de prijzen.
De SJP reikte woensdagavond 13 Magneten uit in de Lichtfabriek in Haarlem. In totaal waren 34 campagnes genomineerd. Reclamebureau Publicis / Maximum was dankzij de 5 Magneten voor landmacht wervingsuitingen de meest prominente winnaar.
Stoere verpleegkundige
Eén van de 5 magneten is naar een filmpje gegaan waarin de Koninklijke Landmacht aangeeft op zoek te zijn naar ‘stoere verpleegkundigen’. In het filmpje is een vrouwelijke verpleegkundige met een blauw oog te zien die bijzonder koelbloedig aan een blijkbaar agressieve patiënt vraagt: “Zo meneer Van de Hoofd, gaat u vandaag wél meewerken?”
Base-X
Op de wervingssite Base-X worden geïnteresseerden in een baan bij de luchtmacht op een zeer interactieve, informatieve en visueel aantrekkelijke manier over een virtuele luchtmachtbasis geleid. Base-X is een creatie van reclamebureau ARA Advertising. Uit het juryrapport: “De website geeft een spannende, maar realistische kijk op de luchtmacht. Op de organisatie en op de banen. Alles is uit de kast gehaald om de veeleisende jongere te interesseren en vast te houden.”