Campagne gericht op achterban van start

Staatssecretaris Jack de Vries gaf vandaag het startsein voor ‘De verantwoordelijkheid van Defensie’. Met deze campagne hoopt De Vries de werving een extra impuls te geven.

In verschillende tijdschriften en kranten verschijnen de komende maanden advertenties waarin wordt uitgelegd wat de verantwoordelijkheid van Defensie inhoudt. Ze zijn gericht op de achterban van de toekomstige militair, zoals ouders, partners, docenten en decanen. Het is de bedoeling dat de campagne drie jaar gaat duren.

Thema’s
In de campagne komen diverse thema’s aan bod:

  • Het wel en wee van 70.000 medewerkers.
  • Het thuisfront mag niet achterblijven.
  • Hard werken aan het uitsluiten van toeval.
  • Ruim 6.000 diploma’s per jaar.
  • Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar leven.

Sociale omgeving
“We willen de zichtbaarheid van Defensie als werkgever vergroten en waar nodig het beeld dat bij de doelgroepen leeft, bijstellen of aanvullen”, zegt De Vries. “Daarbij richten we ons op de sociale omgeving van de wervingsdoelgroep. Zij blijken vaak van doorslaggevende betekenis te zijn al het gaat om een keuze voor een baan bij Defensie. Het is dus onze taak duidelijk naar voren te brengen waar we als werkgever voor staan. Dat is onze verantwoordelijkheid.”