Derde ronde Financiële Bijsluiter campagne
Deze week is de derde ronde van tv-commercials voor de introductie van de nieuwe Financiële Bijsluiter gestart.
De drie spotjes waarin de Financiële Bijsluiter wordt aanbevolen voor een hogere hypotheek (keukenscène), een levensloopbeleggingsverzekering (sportschoolscène) en een beleggingshypotheek (terrasscène) zijn weer te bekijken op alle grote commerciële en publieke omroepen.
Na onderzoek onder het Nederlandse publiek is de boodschap in het tweede gedeelte van de commercial iets aangepast. Samen met de advertenties in vrouwenbladen en redactionele stukjes in huis-aan-huis kranten moet de tv-campagne ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen weten dat de nieuwe Financiële Bijsluiter inzicht geeft in kosten, rendement en risico's van complexe financiële producten en dat het met de nieuwe Financiële Bijsluiter eenvoudig is om verschillende producten te vergelijken.
De tv-campagne loopt tot en met 18 december.