Landmacht lanceert innovatief spel op internet
De Koninklijke Landmacht startte afgelopen vrijdag op internet de reality game 'the-x-periment'. Met het spel, dat in het weekend vijftienhonderd spelers bezighield, experimenteert de landmacht met innovatieve crossmediale infotainment.
'The-x-periment' maakt deel uit van de informatiecampagne rondom de Landmachtdagen die op 31 mei en 1 juni worden gehouden op De Ruyter van Stevenickkazerne in Oirschot. Het spel sluit nauw aan op het thema Innovatie.
De landmacht liet in het weekend tweehonderd militaire stafkaarten in verschillende treinen in het land achter. Het aangehechte visitekaartje verwees naar www.the-x-periment.nl, een site waarop een mysterieus spotje de bezoeker uitdaagt tot een interactieve speurtocht. De speler moet via een variëteit aan puzzels een fictief persoon en zijn bestemming ontmaskeren. Gedurende de zoektocht krijgt de speler informatie over de Koninklijke Landmacht en de Landmachtdagen.
Met 'the-x-periment' wil het krijgsmachtdeel jongeren tussen de 15 en 30 jaar interesseren voor de komende Landmachtdagen. Het spel blijft tot en met 1 juni online.