'Goed geïnformeerde klant telt voor twee'
Consumenten zijn nog niet goed genoeg op de hoogte van hun rechten. 'Maar de goed geïnformeerde klant telt voor twee.' En daarom is het goed dat consumententips in een boekje op een rij zijn gezet.
Dat vindt staatssecretaris Heemskerk. Dinsdag 13 november 2007 nam hij het boekje ‘Heeft u het bonnetje nog’ in ontvangst. Het is gemaakt door de consumentenredactie van het Haarlems Dagblad, Ijmuider Courant, Leidsch Dagblad en het Noord Hollands Dagblad. Er staan handige tips op het gebied van consumentenzaken in.
Tijdens de bijeenkomst wees de staatssecretaris op het belang van de Consuwijzer. ‘Een laagdrempelig loket voor consumenten met vragen over rechten en hulpmiddelen om recht te halen.’ Volgens Heemskerk blijkt uit de vragen die binnen komen bij Consuwijzer dat consumenten nog onvoldoende op de hoogte zijn van hun rechten.
Heemskerk houdt zich als ‘consumentenman van Den Haag’ bezig met de belangen van de consument. Zo heeft hij wetgeving gemaakt om oneerlijke handelspraktijken aan te kunnen pakken zoals agressieve en misleiden verkoop.