Luchtmachtspotjes in de schijnwerper

De Koninklijke Luchtmacht is met haar tv-spotjes over Afghanistan in de prijzen gevallen. Donderdag ontving ze de SAN Accent-prijs in de categorie corporate. Eerder al nam de luchtmacht drie Magneten in ontvangst als bekroning op verschillende wervingsuitingen.

De Afghanistanspotjes tonen de inzet van de luchtmacht in uitzendgebied. De campagne van 2006 is gemaakt door het bureau ARA Group. Bij de beoordeling is de campagne afgezet tegen de communicatiedoelstelling, zijn mediastrategie en doelgroep bekeken en is het creatieve niveau bezien.

Magneten

Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie heeft op 16 mei de Magneten 2006 uitgereikt aan de meest creatieve arbeidsmarktcommunicatie-uitingen. De communicatie-uitingen van de luchtmacht vielen hierbij drie keer in de prijzen.

Allereerst de reclame-spot ‘Eritrea. Kosovo. Irak. Afghanistan’, met de slogan: ´We komen vooral in landen waar de KLM niet vliegt.´ De tweede bekroning was voor de website www.werkenbijdeluchtmacht.nl. De laatste Magneet is ontvangen voor de media webvertising: ´Leren en werken bij de Luchtmacht.

Landmacht ook in prijzen

Eerder deze week is al bekend gemaakt dat de wervingscampagne van de Koninklijke Landmacht is bekroond met twee ‘Magneten’.

Filmpjes

Bekijk de winnende filmpjes op de website werkenbijdeluchtmacht.nl.