Nieuwe seminars kwaliteitshandvesten

Deelname aan de seminars is gratis. Zie voor inschrijving en meer informatie: www.atp.nl/congresses/kwaliteitshandvestenwww.atp.nl/congresses/kwaliteitshandvesten (extern) of www.kwaliteitshandvesten.nlwww.kwaliteitshandvesten.nl (extern)

‘Klantgericht door servicenormen’
Kwaliteitshandvesten en klantgerichtheid staan volop in de belangstelling. Steeds meer overheidsorganisaties doen een aantal beloften over de kwaliteit van de dienstverlening in de vorm van servicenormen.

Daarom organiseren VNG, IPO en het Centrum voor Good Governance van BZK op 18 april in Haarlem en 31 mei in Arnhem twee seminars over klantgerichtheid, met name over de invoering van een kwaliteitshandvest met servicenormen. Onder de titel ‘Klantgericht door servicenormen’ vinden de bijeenkomsten plaats in twee regio’s: op woensdag 18 april in Haarlem en op donderdag 31 mei in Arnhem.

Als overheidsorganisatie wilt u klantvriendelijk werken en de dienstverlening verbeteren door servicenormen vast te stellen. Maar hoe wordt een goed kwaliteitshandvest ingevoerd? En hoe kunt u vervolgens de servicenormen het beste communiceren aan de klanten? De normen moeten immers niet alleen binnen de eigen organisatie, maar juist ook bij burgers en bedrijven bekend worden.

Op het seminar ‘Kwaliteitshandvesten: Klantgericht door servicenormen’ kunt u het antwoord vinden op deze en andere vragen.

Hoe ziet het programma eruit?

  • Op het seminar in Haarlem licht de Sociale Verzekeringsbank de ontwikkeling van hun servicenormen. In Arnhem zal de gemeente Maastricht spreken over de invoering en uitwerking van hun burgerhandvest. Deze presentaties worden door Hein Albeda (oud-directeur Stichting Rekenschap) becommentarieerd.
  • Marketing-‘goeroe’ Jos Burgers zal in Haarlem een presentatie geven over anders-klantgericht zijn. Hij zet u op een ander been dan u gewend bent met de combinatie van humor en concrete voorbeelden. De spreker in Arnhem is 'Bedrijfsverloskundige' Guido Thys en hij zal, net net als Burgers, garant staan voor nuttige tips en krachtige voorbeelden.
  • Wouter de Koning van de gemeente Den Haag geeft op beide seminars een korte presentatie over helder schrijven en de goede en minder goede formuleringen van servicenormen.
  • Er is volop gelegenheid tot discussie en het stellen van praktische vragen over kwaliteitshandvesten.

De seminars vinden plaats van 09.30 tot 13.00 uur. Op woensdag 18 april in de Philharmonie te Haarlem en op 31 mei in Best Western Hotel Haarhuis te Arnhem.