Officiele bekendmakingen 2017 week 8
21 februari 2017 - week 7
* Vergunningaanvragen
* Overige
* Besluiten
Vergunningaanvragen
Omgevingsvergunningen
Aangevraagd
Locatie: Marienbergweg 7, Oosterbeek
Voor: verbreden uitrit
Datum ontvangst: 12 februari 2017
Locatie: Utrechtseweg 33, Oosterbeek
Voor: kappen zomer eik en Amerikaanse eik
Datum ontvangst: 10 januari 2017
Locatie: Dorpsstraat 171, Renkum
Voor: kappen paardekastanje
Datum ontvangst: 19 januari 2017
Locatie: Bram Streeflandweg 53, Renkum
Voor: plaatsen onderwijsgebouw
Datum ontvangst: 7 februari 2017
Locatie: Waldeck Pyrmontlaan 8, Doorwerth
Voor: veranderen uitrit
Datum ontvangst: 8 februari 2017
Locatie: Koninginnelaan 11, Heelsum
Voor: bouwen carport
Datum ontvangst: 8 februari 2017
Locatie: Duitsekampweg 14, Wolfheze
Voor : legaliseren gebouwde boomhut
Datum ontvangst: 10 februari 2017
Verlenging beslistermijn
Burgemeester en wethouders van gemeente Renkum hebben besloten de beslistermijn van onderstaande aanvragen om een omgevingsvergunning te verlengen:
Locatie: Schubertplein 7 en 8 Doorwerth
Voor: plaatsen gevelreclame
Datum ontvangst: 10 februari 2017
Informatie
Voor meer informatie over bovengenoemde aanvragen kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA). De ODRA is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 377 16 00. Het e-mailadres is (postbus@odra.nl.De)
publicatie van deze aanvragen heeft uitsluitend een informatief karakter. Er kunnen in dit stadium geen bezwaren worden ingediend. Er wordt geen correspondentie gevoerd over bovengenoemde aanvragen.
Overige
De Verordening maatschappelijke ondersteuning en de Verordening Jeugdhulp van de gemeente Renkum zijn gewijzigd.
Volgens de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo 2015) en de Jeugdwet stelt de gemeenteraad voor beide wetten een verordening vast. In deze verordeningen staan de kaders beschreven waarbinnen de gemeente de wetten uitvoert.
Beide verordeningen zijn aangepast en door de gemeenteraad op 24 januari 2017 vastgesteld. Deze verordeningen treden in werking op de dag van bekendmaking in het Gemeentenieuws op www.overheid.nl en werken terug tot 1 januari 2017. Tegelijkertijd zijn daarmee de oude verordeningen die tot dan
toe golden ingetrokken.
De verordeningen zijn met name gewijzigd vanwege het door de gemeenteraad vastgestelde beleid rondom het Persoonsgebonden Budget. In de verordeningen is opgenomen dat bij een aanvraag voor een Persoonsgebonden Budget een budgetplan moet worden overlegd. Ook is opgenomen aan welke voorwaarden
dat plan moet voldoen. Op basis van het budgetplan kan de aanvrager optimaal ondersteund worden bij de toegang tot het Persoonsgebonden Budget. Verder zijn heldere richtlijnen opgenomen over de wijze waarop de hoogte van het Persoonsgebonden Budget wordt bepaald.
Voor het overige is er slechts sprake van een aantal kleine wijzigingen.
Informatie
De verordeningen zijn te raadplegen op www.overheid.nl. Ook liggen ze ter inzage bij de informatiebalie in het gemeentehuis in Oosterbeek.
Besluiten
Omgevingsvergunningen
Verleend
Locatie: Pietersbergseweg 38, Oosterbeek
Voor: vergroten woning
Verzenddatum: 10 februari 2017
Locatie: Stationsweg 21, Oosterbeek
Voor: sloop aanbouw achterzijde hoofdgebouw en verbouw/uitbreiden woonhuis
Verzenddatum: 8 februari 2017
Locatie: Stenenkruis 14, Oosterbeek
Voor: bouwen grondgebonden woning en realiseren uitweg
Verzenddatum: 10 februari 2017
Locatie: Generaal Urquhartlaan (Parkkwartier), bouwnummer 1 t/m 8, Oosterbeek
Voor: bouwen acht woningen
Verzenddatum: 14 februari 2017
Locatie: Utrechtseweg 33, Oosterbeek
Voor: kappen zomereik en Amerikaanse eik
Verzenddatum: 9 februari 2017
Locatie: Dorpsstraat 171, Renkum
Voor: kappen paardekastanje
Verzenddatum: 9 februari 2017
Locatie: Beethovenlaan/Mozartlaan kad. sectie c, nrs. 2917, 2918 en 4019, Doorwerth
Voor: bouwen zes grondgebonden woningen
Verzenddatum: 10 februari 2017
Locatie: Kennedylaan 11, Doorwerth
Voor: verwijderen bestaande luifel en plaatsen nieuwe carport
Verzenddatum: 9 februari 2017
Bezwaar
Het besluit en de bijbehorende stukken kunt u na afspraak inzien bij de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA). De ODRA is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur. Het telefoonnummer is (026) 37 71 600. Het e-mailadres is (postbus@odra.nl).
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.
Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit daarom de dag na verzending in werking treedt, kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Team bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Kijk
voor meer informatie op www.rechtspraak.nl.