CZECH IT OUT: W Hotels opent eerste hotel in Praag in 2020

PRAAG-(BUSINESS WIRE)- W Hotels Worldwide, onderdeel van Marriott International (NASDAQ: MAR), heeft vandaag bekendgemaakt dat het in 2020 W Prague zal openen. W Prague, eigendom van PPH Evropa s.r.o, is het eerste hotel van het merk in Tsjechie en zal op het Wenceslasplein, in het hart van de hoofdstad, te vinden zijn. Het hotel opent onder deze naam na de renovatie van het voormalige Grand Hotel Europa, een art-nouveau gebouw dat grensverleggend was toen het in 1905 de deuren opende, en het progressieve design en de zin voor innovatie van W zullen ervoor zorgen dat de geschiedenis zich herhaalt. De historische structuur wordt gecombineerd met een modern nieuw gebouw, zodat de glamour van de oude wereld en het gedurfde hedendaagse design een wervelende mix zullen vormen.

'Praag is als een van de meest gevarieerde topbestemmingen van Europa de perfecte keuze voor het iconische merk W, dat het Praagse hotelwezen een boost zal geven bij de opening in 2020,' verklaarde Sandeep Walia, Area Vice President - Luxury Brands, Western Europe, Marriott International. 'We zijn verheugd over onze samenwerking met PPH Evropa en Prague Prime Homes Management en we verwachten dat dit hotel een nieuwe sociale ontmoetingsplaats wordt in een bruisende wereldstad.'

Gerenoveerde historische elementen van het voormalige Grand Hotel Europa vormen het uitgangspunt voor het gedurfde, heldere design van W. Het geheel wordt afgerond met een adembenemende, nieuwe, ovaalvormige vleugel. De twee gebouwen worden volledig verbonden en bieden samen plaats aan 154 stijlvolle gastenkamers en suites, waaronder de Extreme Wow Suite - W's versie van de traditionele presidentiele suite. Met het baanbrekende toegangssysteem SPG Keyless kunnen de gasten hun smartphone of Apple Watch gebruiken om hun deur te openen.

W Prague krijgt een stijlvolle bar op het dak en een buitenterras, zodat stijlbewuste locals en gasten van het mooie panorama uitzicht van de stad kunnen genieten met een heerlijke cocktail en een gastronomische ervaring. Met de W Living Room drukt het merk zijn stempel op de hotellobby en creeert het een ruimte met meer energie. Daarnaast zijn er verschillende gerenommeerde restaurants en een hypermoderne ruimte voor evenementen van 350 m2. Gasten worden ook uitgenodigd om het WET-binnenzwembad, het FIT-fitnesscentrum en de AWAY ^(R)-spa te ontdekken. De unieke Whatever/Whenever-filosofie van het merk geldt uiteraard in het hele hotel, wat betekent dat gasten alles kunnen krijgen op elk moment van de dag.

'Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met W Hotels voor een echt innovatief hotelmerk hebben gekozen dat onze visie voor deze bijzondere en unieke ontwikkeling het best weerspiegelt,' zegt Nadine Gilles, Managing Director van Prague Prime Homes Management. 'We zijn verheugd dat we de krachten kunnen bundelen met het visionaire merk dat de reputatie van Praag wereldwijd nog meer zal verbeteren door dit historische gebouw een nieuw kader te geven en een nieuwe architecturale parel aan de stad toe te voegen.'

De bekendmaking van vandaag toont de blijvende aantrekkingskracht van het W Hotels-merk in Europa na de succesvolle opening van hotels in Londen, Parijs, Barcelona, St.-Petersburg, Verbier, Istanbul en onlangs nog Amsterdam, dat het zevende W Hotel in Europa is. Het bedrijf heeft ook plannen aangekondigd voor nieuwe W Hotels in de Spaanse hoofdstad Madrid en aan de zonnige Portugese kust in de Algarve (2019) en een eerste hotel in Schotland in 2021. W Hotels heeft momenteel 51 hotels wereldwijd, wat zal oplopen tot 75 hotels tegen 2020.

# # #

Over W Hotels Worldwide

Met de mentaliteit van New York City die staat voor van aanpakken weten en activiteiten de klok rond, heeft W Hotels al bijna 20 jaar het hotelwezen wakkergeschud en hertekend. Door zich een pad te banen rond de wereld, is W op weg om de kaap van 75 hotels tegen 2020 te bereiken, waarmee het de verwachtingen overtreft en de standaard van traditionele luxe overstijgt waar de iconische W zich ook vestigt. W stelt zich als missie om de zin voor het leven van de gasten op te porren, zodat ze onweerstaanbaar zin krijgen om in hun ervaring op te gaan en dan weer opnieuw te beginnen. Het gedurfde ontwerp, de iconische Whatever/Whenever-filosofie en de bruisende Living Rooms van het merk zorgen voor een ervaring die vaak wordt gekopieerd maar nooit hetzelfde succes bereikt. De innovatieve, inspirerende en aanstekelijke energie van het merk is gericht op de eindeloze zin van de gasten om het nieuwe/volgende te ontdekken op elke bestemming, om meer te zien, meer te voelen, langer te blijven en later te blijven.

W Hotels Worldwide is trotse deelnemer aan het geprezen loyaliteitsprogramma Starwood Preferred Guest(R). Leden kunnen nu hun accounts van de Marriott Rewards(R) en The Ritz-Carlton Rewards(R) aan elkaar koppelen op members.marriott.com om onmiddellijk van de voordelen van hun ledenstatus 'elite' en ongelimiteerde puntenoverdracht te kunnen genieten. Kijk voor meer informatie over W Hotels op whotels.com/theangle of volg ons op Twitter, Instagram en Facebook.

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) is gevestigd in Bethesda, Maryland (VS), en is het grootste hotelbedrijf ter wereld met bijna 6000 panden in 120 landen en regio's. Marriott beheert hotels, is franchisegever en verstrekt licenties voor timesharing van vakantieresorts. De 30 grootste merken die vallen onder het bedrijf zijn: Bulgari(R), The Ritz-Carlton(R) en The Ritz-Carlton Reserve(R), St. Regis(R), W(R), EDITION(R), JW Marriott(R), The Luxury Collection(R), Marriott Hotels(R), Westin(R), Le Meridien(R), Renaissance(R) Hotels, Sheraton(R), Delta Hotels by Marriott ^SM , Marriott Executive Apartments(R), Marriott Vacation Club(R), Autograph Collection(R) Hotels, Tribute Portfolio(TM), Design Hotels(TM), Gaylord Hotels(R), Courtyard(R), Four Points(R) by Sheraton, SpringHill Suites(R), Fairfield Inn & Suites(R), Residence Inn(R), TownePlace Suites(R), AC Hotels by Marriott(R), Aloft(R), Element(R), Moxy(R) Hotels, en Protea Hotels by Marriott(R). Marriot beheert ook geprezen loyaliteitsprogramma's: Marriott Rewards(R), dat The Ritz-Carlton Rewards(R) en Starwood Preferred Guest(R) omvat. Bezoek voor meer informatie onze website op www.marriott.com, en neem een kijkje op www.marriottnewscenter.com en @MarriottIntl voor het meest recente bedrijfsnieuws.

Over Prague Prime Homes Management s.r.o

Prague Prime Homes Management (PPH Management) is een snelgroeiend investerings- en ontwikkelingsbeheerbedrijf in Centraal- en Oost-Europa en is een deel van het House of Julius Meinl, een Oostenrijkse familie die een groep bedrijven bezit gericht op financiele diensten, voeding en historisch vastgoed op de Centraal-Europese markten. PPH Management heeft zijn hoofdkantoor in Praag en richt zich voornamelijk op het geven van een nieuwe bestemming aan historische gebouwen in Praag en andere Centraal-Europese steden, zoals het Grand Hotel Europa, waarbij het het doel is om het historische gebouw in zijn oorspronkelijke glorie te herstellen en tegelijk geavanceerde technologieen en luxevoorzieningen aan het hotel toe te voegen.

Opmerking over toekomstgerichte verklaringen: De verklaringen over de uitbreiding van de hotelportefeuille van W over de volgende vijf jaar en de verwachte opening van hotels in Noord-Amerika tegen het einde van 2020 zijn 'toekomstgerichte verklaringen' overeenkomstig de Amerikaanse federale effectenwetgeving, dus geen historische feiten. Ze zijn onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden, zoals wijzigingen in de vraag naar en het aanbod van hotelkamers, concurrentie in de accommodatiesector, relaties met klanten en vastgoedeigenaars, de beschikbaarheid van kapitaal om de toename van hotels te financieren, en andere risicofactoren die zijn genoemd in het recentste kwartaalverslag op formulier 10-Q dat Marriott International, Inc. bij de U.S. Securities and Exchange Commission heeft ingediend, en die er allemaal toe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten ernstig verschillen van deze die zijn uitgedrukt of gesuggereerd in die verklaringen. Deze verklaring geldt vanaf de datum van publicatie van dit persbericht en wij verbinden ons er niet toe de toekomstgerichte verklaringen openbaar bij te werken of te herzien, ook niet bij nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of om andere redenen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: www.businesswire.com/news/home/20170208005560/nl/

Contacts

Press Contact:

Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc.

Ellen Bruens

Senior Manager Communications BENELUX

(ellen.bruens@starwoodhotels.com)