Officiele bekendmakingen 2017 week 06


8 februari 2017 - week 6

* Vergunningaanvragen
* Overige
* Besluiten

Vergunningaanvragen

Omgevingsvergunningen

Aangevraagd

Locatie: St. Bernulphusstraat 7, 7a, 7b, Oosterbeek
Voor: transformeren voormalige school naar appartementen
Datum ontvangst: 21 december 2016

Locatie: Van Borsselenweg 2a, Oosterbeek
Voor: kappen conifeer en ceder
Datum ontvangst: 6 december 2016

Locatie: Graaf van Rechterenweg 51f, Oosterbeek
Voor: ophogen keerwand en plaatsen vergunningsvrije erfafscheiding
Datum ontvangst: 30 januari 2017

Locatie: Jhr.N.v.Rosenthalweg 5, Oosterbeek
Voor: wijzigen inrit
Datum ontvangst: 29 januari 2017

Locatie: Europalaan 98a, Renkum
Voor: interne uitbreiding kinderdagverblijf
Datum ontvangst: 24 januari 2017

Locatie: Groeneweg 24, Renkum
Voor: kappen twee essen
Datum ontvangst: 4 december 2016

Locatie: Van Ingenweg 47, Renkum
Voor: bouwen carport
Datum ontvangst: 25 januari 2017

Locatie: Koninginnelaan 11, Heelsum
Voor: bouwen open carport
Datum ontvangst: 23 januari 2017

Locatie: Koninginnelaan 18, Heelsum
Voor: kappen drie coniferen
Datum ontvangst: 3 januari 2017

Locatie: W.A. Scholtenlaan 21, Doorwerth
Voor: vervangen pui voorgevel en plaatsen dakkapel voordakvlak
Datum ontvangst: 27 januari 2017

Informatie

Voor meer informatie over bovengenoemde aanvragen kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA). De ODRA is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 37 71 600. Het e-mailadres is (postbus@odra.nl). De
publicatie van deze aanvragen heeft uitsluitend een informatief karakter. Er kunnen in dit stadium geen bezwaren worden ingediend. Er wordt geen correspondentie gevoerd over bovengenoemde aanvragen.



APV/Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen

Aangevraagd

Het college van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester heeft in de week voor 26 januari 2017 onderstaande aanvragen voor een vergunning of ontheffing ontvangen van:

Oosterbeek

* Food & Goodies Events, Food & Goodie Fair, Park Dennenkamp en Bordes, 26 februari 2017
* OBS De Marlijn, Paashazenspel, Bilderbergbossen, 13 april 2017
* Oranjevereniging Oosterbeek, Koningsdag, Hartenstein, 25 t/m 18 april 2017
* Oranjevereniging Oosterbeek, Kermiskassa, Raadhuisplein, 25 maart t/m 1 april 2017
* Oranjevereniging Oosterbeek, Kermis, Raadhuisplein, 5 t/m 10 april 2017
* Oranjevereniging Oosterbeek, Nationale Herdenking, plein gemeentehuis - algemene begraafplaats, 4 mei 2017.

Informatie

Naar aanleiding van deze aanvragen kunt u binnen zeven dagen na deze publicatie een reactie sturen. De aanvragen kunt u in deze periode inzien bij team Servicepunt, Vergunningen (tijdens openingstijden). U kunt ons ook bellen op (026) 33 48 111 of stuur een e-mail naar (info@renkum.nl).

Overige

Verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

STEMMEN MET EEN KIEZERSPAS

De burgemeester van Renkum maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op woensdag 15 maart 2017 een kiezer is toegestaan zijn/haar stem uit te brengen in een willekeurig stembureau in Nederland.

Daarbij gelden de volgende bepalingen:

A. Schriftelijke aanvraag

1. Bij team Servicepunt, Burgerzaken van de gemeente zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor verzoekschriften om in een willekeurig stembureau aan de stemming te mogen deelnemen.
2. Het verzoekschrift, en ook de stempas (indien reeds verstrekt), moeten uiterlijk op vrijdag 10 maart 2017 door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij/zij op maandag 30 januari 2017 als kiezer is geregistreerd.
3. Het verzoek wordt niet ingewilligd, wanneer het de verzoeker is toegestaan om bij volmacht of per brief aan de stemming te mogen deelnemen.
4. Bij inwilliging van het verzoek wordt een kiezerspas verstrekt.


B. Mondelinge aanvraag

1. De kiezer moet hiertoe, na ontvangst van de stempas en uiterlijk op dinsdag 14 maart 2017, 12.00 uur de stempas overleggen bij Team Servicepunt, Burgerzaken van zijn/haar woonplaats waar hij/zij op maandag 30 januari 2017 als kiezer is geregistreerd.
2. Het verzoek wordt niet ingewilligd wanneer het de verzoeker is toegestaan om bij volmacht of per brief aan de stemming te mogen deelnemen.
3. Bij inwilliging van het verzoek wordt een kiezerspas verstrekt.

Een eenmaal verstrekte kiezerspas kan bij verlies niet worden vervangen. Als u gaat stemmen moet u naast uw kiezerspas ook een geldig identiteitsbewijs overleggen. Als u zich niet kunt identificeren mag u niet stemmen.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u terecht bij ons Servicepunt, Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek. Of bel (026) 33 48 111.

STEMMEN BIJ VOLMACHT

De burgemeester van Renkum maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op woensdag 15 maart 2017 een kiezer is toegestaan bij volmacht te stemmen..

Daarbij gelden de volgende bepalingen:

A. Machtiging door schriftelijke aanvraag volmachtbewijs

1. Bij Team Servicepunt, Burgerzaken van de gemeente zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor de verzoekschriften om bij volmacht te mogen stemmen.
2. Het verzoekschrift moet uiterlijk op vrijdag 10 maart 2017 door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij/zij op maandag 30 januari 2017 als kiezer is geregistreerd. Het verzoekschrift kan niet worden ingediend door de kiezer aan wie al een kiezerspas is
verstrekt of door de kiezer aan wie het is toegestaan om per brief te stemmen.
3. Degene die zich bereid heeft verklaard als gemachtigde op te treden, moet op maandag 30 januari 2017 als kiezer zijn geregistreerd.
4. Bij inwilliging van het verzoek ontvangt de gemachtigde een volmachtbewijs.
5. Een volmachtgever is niet bevoegd de volmacht in te trekken of zelf aan de stemming deel te nemen.


B. Machtiging door overdracht van de stempas of kiezerspas

1. De kiezer kan een andere kiezer die in dezelfde gemeente als kiezer is geregistreerd, machtigen om voor hem/haar te stemmen.
2. De kiezer tekent daartoe het formulier dat voorkomt op de stempas of kiezerspas en laat de kaart door de gemachtigde medeondertekenen.
3. De kiezer draagt de, aldus in een volmachtbewijs omgezette, stempas of kiezerspas aan de gemachtigde over.
4. Ook moet de kiezer een kopie van een geldig identiteitsbewijs aan de gemachtigde meegeven. Dit kopie moet de gemachtigde aan de voorzitter van het stembureau laten zien.
5. Het overdragen, van de in volmachtbewijs omgezette stempas of kiezerspas, kan tot en met de dag van de stemming.
6. Een volmacht die is verleend door overdracht van de stempas of kiezerspas kan, tot het uitbrengen van een stem door de gemachtigde, door de volmachtgever worden ingetrokken.

Maximaal twee volmachten

Een kiezer mag niet meer dan twee volmachten aannemen. De volmachtstem moet tegelijk met de eigen stem te worden uitgebracht.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u terecht bij ons Servicepunt, Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek. Of bel (026) 33 48 111.

Oosterbeek, woensdag 18 januari 2017

De burgemeester voornoemd,
H.L.M. Bloemen

Besluiten

Omgevingsvergunningen

Verleend

Locatie: Van Borsselenweg 2a, Oosterbeek
Voor: kappen conifeer en ceder
Verzenddatum: 25 januari 2017

Locatie: Dreijenseweg 1a, Oosterbeek
Voor: vergroten woning
Verzenddatum: 30 januari 2017

Locatie: Ploegseweg 7, Oosterbeek
Voor: nieuwe kozijnen, isoleren en stucwerk gevels en aanbrengen nieuwe dakpannen
Verzenddatum: 31 januari 2017

Locatie: Groeneweg 24, Renkum
Voor: kappen twee essen
Verzenddatum: 26 januari 2017

Locatie: Koninginnelaan 18, Heelsum
Voor: kappen drie coniferen
Verzenddatum: 31 januari 2017

Geweigerd

Locatie: Beelaertslaan 44, Oosterbeek
Voor: verplaatsen uitrit
Verzenddatum: 26 januari 2017

Locatie: Vogelweg 20, Oosterbeek
Voor: realiseren uitweg, verbreden stoep
Verzenddatum : 30 januari 2017


Maatwerkprocedures

Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij een besluit tot het opleggen van een maatwerkvoorschrift hebben genomen, waarbij de reguliere voorbereidingsprocedure van toepassing is.

Adres: Hertog Reinaldlaan 7, Oosterbeek
Omschrijving: maatwerkvoorschrift geluid
Activiteiten: maatwerkvoorschriften op basis van het Activiteitenbesluit
Besluit: verlenen
Verzonden: 1 februari 2017

Bezwaar

Het besluit en de bijbehorende stukken kunt u na afspraak inzien bij de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA). De ODRA is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur. Het telefoonnummer is (026) 37 71 600. Het e-mailadres is (postbus@odra.nl).

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.

Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit daarom de dag na verzending in werking treedt, kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Team bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Kijk
voor meer informatie op www.rechtspraak.nl.

APV/Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen

Verleend

Verzenddatum 1 februari 2017

* Swietelsky Rail Benelux, spoorwerkzaamheden, Wolfheze, 11 t/m 13 februari 2017

Verzenddatum 3 februari 2017

* Pepperminds, standplaats Qurrent, bij de Albert Heijn Oosterbeek, diverse data in 2017
* Siebel, plaatsen Geocache, diverse plaatsen, vanaf 3 februari 2017

Bezwaar

De besluiten en bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis in Oosterbeek.

Bent u het niet eens met een van de bovengenoemde besluiten? Dan kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en
het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.

Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit derhalve de dag na verzending in werking treedt, kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Team bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.