Online jaaroverzicht 2016. Grootste groei in video
11 januari 2017
Net als afgelopen jaren publiceren we in januari in online jaaroverzicht. Hoeveel bezoekers bezochten onze website? Hoeveel kwamen er via social media? Hoeveel volgers heeft Heembouw op social media? En wat zijn de best gelezen nieuws en blog berichten? Je vindt het in ons online jaaroverzicht 2016.
Het aantal bezoekers van de website is gegroeid met 14% naar ruim 117.000. Ook de gemiddelde bezoekduur steeg met 12%. Het aantal bezoekers dat onze website via social media heeft bezocht steeg met 17% naar bijna 20.000.
YouTube groeit
De grootste stijging is te zien op het gebied van video. In 2016 hebben we 28 nieuwe video’s geüpload op ons YouTube kanaal. In totaal staan hier nu 61 video’s waarvan er een heel aantal ook terugkomt op onze website. Het aantal weergaven van deze video’s is gestegen met 59% naar net geen 27.000 views in 2016. De beste bekeken video is momenteel de video over de sorteercentra die Heembouw voor PostNL pakketten heeft gerealiseerd.
34 nieuwe blogs
In 2016 publiceerden we 34 nieuwe blogs, geschreven door 10 van onze eigen collega’s. De best gelezen blogs vind je terug in de top 10. Mooi om te zien dat hier ook oudere blogs terugkomen, de helft van de blogs is niet in 2016 gepubliceerd. Blogs zijn goed voor onze vindbaarheid en ook de oudere blogs worden nog steeds goed gevonden en gelezen, dat blijkt. Er staat zelfs een blog uit 2011 in de top 10.
Nieuw op Instagram
Als we kijken naar de sociale netwerken waarop Heembouw actief is dan blijft LinkedIn voor ons het belangrijkste netwerk. 60% van de bezoekers via social media komt via LinkedIn. Het aantal volgers van de LinkedIn bedrijfspagina steeg met 24%. Met de berichten op LinkedIn bereiken we veel mensen, het best bekeken bericht is zelfs goed voor 24.683 weergaven.
Nieuw in het overzicht is Instagram. Hier zijn we in juni mee gestart. We laten hier vooral zien hoe wij plekken creëren waar mensen willen zijn met veel foto’s van onze mensen en projecten in uitvoering. In enkele maanden wisten we hier bijna 300 volgers te verzamelen. We hopen dit aantal in 2017 uit te bouwen.
#TypischHeembouw
De hashtag #TypischHeembouw valt op in de Twitter #cloud. Deze hashtag is een belangrijke spil op de nieuwe werken bij website die we op 5 december gelanceerd hebben. Via #TypischHeembouw wordt deze website voorzien van unieke content. Hiermee krijgen potentiële collega’s een mooi kijkje in de keuken wat ze hopelijk nog enthousiaster maakt over onze organisatie.
Download en delen
De complete infographic is hieronder te downloaden als PDF met links naar alle getoonde onderwerpen. De infographic delen met jouw netwerk mag natuurlijk altijd, leuk als je dit doet! Gebruik hiervoor de share knoppen op deze website.