Time Inc. gaat Fortune/Time Global Forum van 2016 in Rome organiseren met een audientie van Zijne Heiligheid Paus Franciscus

NEW YORK-(BUSINESS WIRE)- Vandaag werd aangekondigd door voorzitter en CEO Joe Ripp dat Time Inc. (NYSE:TIME) het Fortune/Time Global Forum van 2016 in Rome en het Vaticaan zal organiseren op 2 en 3 december. De nooit eerder plaatsgevonden bijeenkomst zal selecte wereldwijde Fortune 500 CEO's, leden van de Time 100 en non-profit, academische, religieuze en vakbondsleiders samenbrengen om de noodzaak van een mondiaal economisch systeem te bespreken dat stimulerend is voor de groei en de voordelen ervan breder verspreidt. De tweedaagse conferentie zal uitmonden in een toespraak van Zijne Heiligheid Paus Francis.

Geinspireerd door de oproep van de paus voor meer en betere banen, bredere welvaart en duurzame manieren om de armen te helpen, is het thema van het Global Forum van 2016: `The 21 ^st Century Challenge: Forging a New Social Compact.' Het evenement zal een op oplossingen gebaseerd gesprek zijn dat gericht is op het stimuleren van transformatieve acties van de particuliere sector om bij te dragen aan de creatie van een inclusievere en humanere economie en de bestrijding van armoede en het vluchtelingenprobleem in de hele wereld.

"Time Inc. is vereerd om deze unieke bijeenkomst van wereldwijde beinvloeders te presenteren en discussies te faciliteren rond een aantal van de meest kritieke problemen van ons tijdperk. We hebben goede hoop dat dit zeldzame evenement in samenwerking met het Vaticaan de potentie heeft om de manier waarop de wereld denkt over deze kwesties te beinvloeden," aldus Ripp.

Het Global Forum-programma zal worden geleid door Time Inc. Chief Content Officer en Fortune Editor-in-Chief Alan Murray en Time Inc. News Group Editorial Director en Time Editor-in-Chief Nancy Gibbs. Een gastcomite van zakelijke en filantropische leiders zullen helpen bij de ontwikkeling van het programma, het evenement bijwonen, de gesprekken in goede banen leiden en een actieve rol spelen bij de ontwikkeling van werkende oplossingen. De leden van het gastcomite van het Global Forum van 2016 zijn hieronder opgesomd en omvatten de CEO's van Dow Chemical, IBM, Johnson & Johnson, Monsanto, McKinsey, PepsiCo, Siemens, Virgin Group en WPP, evenals leiders uit non-profit organisaties, waaronder de Rockefeller, Ford en Mo Ibrahim Foundations.

Deelnemers aan het forum zullen het hebben over onderwerpen als technologie en werkgelegenheid, wereldwijde gezondheid, voedsel en water, inzet voor gemeenschappen, energie en milieu, en financiele inclusie - die elk kritische elementen met betrekking tot armoedebestrijding representeren en dringende aandacht behoeven. Op de eerste dag van het Forum vinden discussies plaats over bepaalde thema's en werkgroepssessies over deze onderwerpen. Op de tweede dag zullen de werkgroepen hun oplossingen presenteren, gevolgd door een speciale pauselijke audientie en een toespraak van Zijne Heiligheid Paus Francis.

Het Global Forum is een van de meer dan een dozijn live evenementen die jaarlijks door Fortune Live Media geproduceerd worden, waaronder Fortune Most Powerful Women, Fortune Brainstorm Tech en Fortune MPW Next Gen. Time Inc. is een wereldwijde leider in live-media met een aantal van `s werelds meest prestigieuze merkevenementen, waaronder de Food & Wine Classic, Essence Festival, Sports Illustrated Swimsuit, Time 100 Gala en nog veel meer. Sinds het in 2014 een naamloze vennootschap is geworden, heeft Time Inc. haar merken aanzienlijk verder uitgebreid in het live-evenementen segment en INVNT verworven, een wereldwijd merkcommunicatiebureau. In het afgelopen jaar heeft Time Inc. onder andere Entertainment Weekly PopFest, de InStyle Awards en Fortune Brainstorm Health gelanceerd.

Het gastcomite van het Global Forum van 2016:

 
   Dominic Barton, Global Managing Partner, McKinsey & Company        Klaus Kleinfeld, voorzitter en CEO, Alcoa 
   Koos Bekker, voorzitter, Naspers                                   Rich Lesser, president en CEO, The Boston Consulting Group 
   Richard Branson, voorzitter, Virgin Group                          Andrew Liveris, voorzitter, president en CEO, The Dow Chemical Company 
   John Browne, uitvoerend voorzitter, L1 Energy                      Federica Marchionni, CEO, Lands' End 
   Victor L. L. Chu, voorzitter, First Eastern Investment Group       Mike McNamara, CEO, Flex 
   Hernando de Soto, president, Institute for Liberty and Democracy   Denise Morrison, president, directeur en CEO, Campbell Soup Company 
   Lynn Forester de Rothschild, CEO, E.L. Rothschild                  Indra Nooyi, voorzitter en CEO, PepsiCo 
   Claudio Descalzi, CEO, Eni                                         Stefano Pessina, CEO, Walgreens Boots Alliance 
   Cathy Engelbert, CEO, Deloitte                                     Maria Ramos, CEO, Barclays Africa Group 
   Laurence Fink, voorzitter en CEO, BlackRock                        Giuseppe Recchi, uitvoerend voorzitter, Telecom Italia 
   Roger Ferguson, president, directeur en CEO, TIAA                  Judith Rodin, president, The Rockefeller Foundation 
   Alex Gorsky, voorzitter en CEO, Johnson & Johnson                  Ginni Rometty, voorzitter, president en CEO, IBM 
   Hugh Grant, voorzitter en CEO, Monsanto                            Martin Sorrell, CEO, WPP 
   Mo Ibrahim, voorzitter, Mo Ibrahim Foundation                      Andrew Stern, Senior Fellow, Columbia University 
   Joseph Jimenez, CEO, Novartis AG                                   John Stumpf, voorzitter en CEO, Wells Fargo 
   Fisk Johnson, voorzitter en CEO, S.C. Johnson & Son, Inc.          Darren Walker, president, Ford Foundation 
   Joe Kaeser, CEO, Siemens                                           Tom Wilson, voorzitter, president en CEO, Allstate 
   Declan Kelly, voorzitter en CEO, Teneo Holdings 

OVER TIME INC.

Time Inc. (NYSE: TIME) is een van `s werelds toonaangevende mediabedrijven met een maandelijks wereldwijd publiek voor drukwerk van meer dan 120 miljoen en wereldwijde digitale eigendommen die elke maand meer dan 150 miljoen bezoekers trekken, waaronder 60 websites. Onze invloedrijke merken omvatten People, Sports Illustrated, InStyle, Time, Real Simple en Southern Living, evenals meer dan 50 verschillende titels in het Verenigd Koninkrijk.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: www.businesswire.com/news/home/20160906006346/nl/

Contacts

Time Inc.

Kerri Chyka, 212-522-3651

(kerri.chyka@timeinc.com)