We helpen u op afspraak
Vanaf 1 februari 2017 werken wij volledig op afspraak, dit voorkomt wachttijden.
Via internet of telefoon kunt u gemakkelijk een afspraak maken voor bijvoorbeeld een nieuw paspoort, het verlengen van een rijbewijs of uittreksel. Hebt u geen internet of telefoon dan kunt u nog steeds bij het Stadskantoor terecht om een afspraak te maken. De openingstijden, blijven
hetzelfde. Het afhalen van reisdocumenten (paspoort, ID-kaart) en rijbewijzen. kunt u zonder afspraak doen.
Waarom doen we dit?
Op dit moment wordt er voor een deel al op afspraak gewerkt. Daarmee lopen twee bezoeksystemen door elkaar. De vraag om een afspraak te kunnen maken is groter dan die naar een vrije inloop bij het Stadskantoor. Door die vrije inloop nu te laten vervallen wordt de capaciteit voor het
afsprakensysteem vergroot waardoor we u nog beter van dienst kunnen zijn.
Efficienter
Eind dit jaar wordt het afsprakensysteem vernieuwd. Daarmee kunnen afspraken nog efficienter worden ingepland. Deze nieuwe manier van werken leidt tot een verbetering van de dienstverlening aan de loketten. Er is voldoende tijd en aandacht voor iedere inwoner en de wachttijden worden verkort.
U kunt uw afspraak plannen op het moment dat het u uitkomt. Afspraken kunnen beter worden voorbereid waardoor maatwerk kan worden geleverd.
Afspraak maken
U kunt uw afspraak maken via deze website. Mensen die geen internet hebben of het moeilijk vinden om via internet een afspraak te maken kunnen telefonisch een afspraak maken. We zijn telefonisch bereikbaar op 14035 van 08.30-17.00 en op donderdag tot 19.30 uur. Er is ook de mogelijkheid op het
stadskantoor een afspraak te maken via een zuil in de publieksruimte of bij de receptie. Wanneer er sprake is van een spoedgeval kan iemand altijd nog op dezelfde dag terecht.