Dun & Bradstreet beste bedrijf in Kredietratingbureaus


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20161006 -- Dun & Bradstreet BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de categorie Kredietratingbureaus. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Dun & Bradstreet weet zijn grote vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een van de mooiste bedrijven ter wereld.’

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Dun & Bradstreet (D&B) een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij D&B, want men is continu bezig zijn diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

‘D&B is de enige echt wereldwijde partij in de sector van krediet- en andere zakelijke informatie’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Al meer dan 175 jaar biedt het zijn klanten deskundig advies en oplossingen voor het nemen van betrouwbare krediet-, marketing- en aankoopbeslissingen. D&B in Nederland volgt de wereldwijde strategie, maar acteert lokaal. De dienstverlening is gebaseerd op de grootste bedrijvendatabase op aarde. Dit is de wereld van grote getallen met een database van meer dan 270 miljoen bedrijven in 240 landen, met 30.000 bronnen, 5 miljoen updates per dag en meer dan 1 miljard betalingservaringen. Toch gaat het niet om deze aantallen, maar om de klanten te helpen de juiste bedrijfsrelatie aan te gaan en deze te laten groeien. Een groot voordeel is dat de data rechtstreeks via moderne toepassingen en integratiemogelijkheden gebruikt kan worden. De bedrijfsinformatie gaat via cloud-based platforms en API’s, of via bekende partners naar zowel het MKB, multinationals of overheidsinstellingen.’

De jury is van mening dat D&B mede op deze gronden kan worden uitgeroepen tot winnaar in de Kredietratingbranche en tevens in aanmerking dient te komen voor de Nationale Business Succes Award 2016. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper.’

Echte waarde

Zwaan: ‘Het bedrijf is volop in beweging en ontwikkeling. Het verzamelt, combineert en analyseert data tot bruikbare informatie waar klanten op kunnen vertrouwen. De onderneming wordt vaak geassocieerd met kredietinformatie. Deze informatie is erg belangrijk en wordt nog verder versterkt door gespecialiseerd advies van D&B-medewerkers. De laatste jaren heeft D&B deze informatie ook succesvol op andere vakgebieden kunnen inzetten zoals compliance, inkoop en marketing. D&B brengt echte waarde naar de klant!’

‘We zijn in het bijzonder blij met deze award omdat het een blijk van waardering is van onze klanten, die een belangrijke stem hebben gehad in de uiteindelijke keuze van de winnaar’, aldus Darren Tebbitt van Dun & Bradstreet.

Dun & Bradstreet BV is sinds 1902 actief in Nederland en inmiddels gevestigd in Rotterdam. Het is onderdeel van het internationale concern Dun & Bradstreet Corporation, dat zijn oorsprong feitelijk al vindt in 1841, toen nog onder de naam The Mercantile Agency, in New York. Het heeft in Nederland circa 120 medewerkers.

Meer informatie: www.dnb-nederland.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 12:55 uur.