Interbrand maakt het Best Global Brands Report 2016 bekend: Apple en Google blijven de top twee, Tesla en Dior voor het eerst op de lijst
NEW YORK-(BUSINESS WIRE)- Het gerenommeerde merkenadviesbureau Interbrand heeft Apple, Google en Coca-Cola aangeduid als de drie meest waardevolle merken in het Best Global Brands Report 2016. Merken uit de auto- en techindustrie domineren de lijst, en Tesla en Dior krijgen voor het eerst een plaats in de top 100. Het rapport illustreert nu al 17 jaar de anatomie van de groei en geeft het inzicht van een insider over hoe grote merken grote bedrijven opbouwen.
'Het is duidelijk dat de beste global brands niet slechts veranderingen aankunnen, maar ze mee sturen,' zegt Jez Frampton, Global Chief Executive Officer van Interbrand. 'Ze begrijpen dat hun anatomie van de groei complex, uniek en persoonlijk is; ze evolueren zowel intern als extern, breiden uit naar nieuwe markten en zorgen voor betere ervaringen om hun brand en bedrijf uit te bouwen.'
Apple en Google vormen nu voor het vierde jaar op rij de top twee. De merkwaarde van Apple groeide met 5 % tot $ 178.119 miljoen en de merkwaarde van Google groeide met 11 % tot $ 133.252 miljoen. Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz en GE vervolledigen de top tien. Dior en Tesla staan voor het eerst in het Best Global Brands Report, respectievelijk op plaatsen nr. 89 en nr. 100.
De top vijf van meest groeiende merken zijn Facebook (48 % groei), Amazon (33 %), Lego (25 %), Nissan (22 %) en Adobe (21 %).
De auto- en techindustrie domineren met 29 merken samen het rapport van dit jaar. De meest groeiende sector is kleinhandel (19 % groei), gevolgd door sport- en luxegoederen die elk met 10 % groeien.
De merken uit de top 100 hebben samen een waarde van $ 1.796.384 miljoen, wat een toename van 4,8 % ten opzichte van 2015 is. Ga naar www.bestglobalbrands.com voor de volledige top 100 en het rapport met de uitgebreide analyse van groei-, sector- en industrietrends.
Methodologie
Het 17 ^de jaarrapport van Interbrand analyseert hoe merken helpen bedrijven uit te bouwen - van het voldoen aan de verwachtingen van de klant tot het sturen van de economische waarde. Deze methodologie is de eerste beoordelingsmethode voor merken die een ISO-certificaat heeft behaald.
De opstelling van de lijst is gebaseerd op drie kernfactoren die bijdragen aan de samengestelde waarde van een merk:
* De financiele prestaties van de merkgerelateerde producten en diensten
* De rol die het merk speelt bij de beinvloeding van de keuze van de klant
* De sterkte van de positie die het merk heeft om een meerprijs te vragen of voor vaste inkomsten voor het bedrijf te zorgen
Over Interbrand
Bij Interbrand geloven we dat groei het resultaat is van een duidelijke strategie en uitstekende klantervaringen. Wij zetten in op beide aspecten door een combinatie van strategie, creativiteit en technologie die helpt de merken en bedrijven van onze klanten uit te bouwen. Met een netwerk van 29 kantoren in 22 landen is Interbrand een wereldspeler onder de merkenadviesbureaus en zowel de uitgever van de gerenommeerde rapporten 'Best Global Brands' en 'Breakthrough Brands' als de host van een merkkanaal dat de Webby Award heeft gewonnen. Interbrand is een deel van het netwerk van bureaus Omnicom Group Inc. (NYSE:OMC).
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: www.businesswire.com/news/home/20161005005679/nl/
Contacts
Voor meer informatie:
Interbrand
Paola Norambuena, +1-212-798-7590
Chief Content Officer
(paola.norambuena@interbrand.com)