Concorp Brands winnaar in Suikerwerkbranche


Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur

Rotterdam, 20160822 -- Concorp Brands is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Suikerwerkbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Concorp Brands weet zijn enorme vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een pareltje onder de snoepproducenten en -distributeurs.’

Concorp Brands is specialist in de nationale en internationale zoetwarenmarkt met meer dan 50 jaar ervaring in suikerwerk. Het bedrijf wil als onafhankelijke, door familie gerunde organisatie een topdriespeler zijn in de Nederlandse zoetwarenindustrie, zowel voor de handel als voor de consument. Daarnaast heeft het groeiambities over de grens. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Concorp Brands een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Concorp Brands, want men is continu bezig zijn producten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Iconische merken
Het bedrijf heeft zijn roots in Utrecht, waar grootvader Kamphuis aan de Oude Gracht een tabakswinkel had. ‘Op enig moment is hij, als middel tegen de tabaksgeur, kauwgom gaan verkopen’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Het ging om Stimorol, uit Denemarken, waarvan hij het exclusieve importeurschap voor Nederland kreeg. De verkoop van tabak werd beëindigd en het assortiment groeide uit met iconische merken als Fisherman’s Friend, maar ook eigen merken als Autodrop, Oldtimers en Schuttelaar. Er werd een campagne uitgedacht om Autodrop meer leven in te blazen – “Altijd weer die Autodrop, ‘t zou verboden moeten worden” – met veel succes. Onder de naam Autodrop worden nu talloze dropproducten, winegums en andere zachte lekkernijen aangeboden.’

Concorp deelt zijn producten in op de doelgroepen jeugd, volwassenen en ouderen. Het heeft vele producten ontwikkeld, bijvoorbeeld met alleen biologische ingrediënten, suikervrij, met vloeibare vulling, met unieke poedercoatings, unieke smaakcombinaties als drop en chocolade, en kwaliteitsdrop op basis van arabische gom. Voor meerdere van deze producten heeft de onderneming al prijzen gewonnen. Concorp exporteert naar 25 landen binnen en buiten Europa en heeft een jaaromzet van circa €50 miljoen. De winsten worden voornamelijk in het bedrijf geïnvesteerd, want men hecht meer aan continuïteit dan aan winstuitkeringen.

Concorp Brands (officiële naam: Concorp BV) is opgericht in 1970 als Nedan Zoetwaren, maar de handelsactiviteiten stammen al uit 1960 en de productiebedrijven vinden hun oorsprong al in 1916. Het hoofdkantoor is gevestigd in Oisterwijk en de productie vindt plaats in twee eigen fabrieken in Nederland, in Waddinxveen en Jirnsum. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Zonder twijfel de branchewinnaar!’

Meer informatie: www.concorp.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.