AutoBinck winnaar 2016 in Smart Mobility
Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur
Rotterdam, 20160801 -- AutoBinck Smart Mobility BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Smart Mobilitybranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een sterke positionering. ‘AutoBinck Smart Mobility weet zijn vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak. Zeer vernieuwend op het gebied van mobiliteit.’
AutoBinck is al meer dan een eeuw actief in de auto-industrie. Dat begon al in 1907 met de verkoop van Mercedes in een 'Auto-Palace'-showroom in Den Haag. Momenteel is de onderneming een van de grote spelers op de mobiliteitsmarkt in Europa. De onderneming investeert daarnaast in nieuwe vormen van mobiliteit en is thans ook actief in de laadinfrastructuur voor elektrische auto’s, autodelen, zonnepanelen en de integratie van mobiliteitsdiensten. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in AutoBinck een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen.
Top of the bill mobiliteitsdienstverlener
Elektrificatie, zelfrijdende auto’s, datacollecting, verschuiving van bezit naar gebruik. De automobiliteit kenmerkt zich door grote veranderingen. AutoBinck excelleert volgens de jury door zijn knowhow en visie op dit vakgebied. ‘Hoe een 109 jaar oud familie-automobielbedrijf zichzelf transformeert in een top of the bill mobiliteitsdienstverlener’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘AutoBinck anno 2016 onderscheidt zich door de strategische toekomstvisie die het heeft ontwikkeld. Men heeft als geen ander begrepen dat het tegenwoordig niet meer gaat om het plat verkopen van auto’s, maar om het aanbieden van mobiliteitsoplossingen.’
In de wereldwijde automobielindustrie zijn oude waarden snel aan het verdwijnen en doen nieuwe waarden hun intrede. AutoBinck houdt er terdege rekening mee dat autorijden voor de consument in de toekomst alleen maar goedkoper wordt. Auto’s verzamelen namelijk steeds meer data, die inmiddels meer waarde vertegenwoordigen dan de gemiddelde maand- exploitatiekosten van een auto. Mits de eigenaar of berijder bereid is deze data – tegen betaling – vrij te geven aan Big Data-verzamelaars als Google en Apple, zal men zien dat autorijden netto goedkoper wordt. Als groep investeert AutoBinck de laatste jaren volop in technologiebedrijven die een belangrijke rol spelen of gaan spelen in de veranderende mobiliteitsbranche, waaronder Snappcar en Radiuz.’
AutoBinck Smart Mobility BV is opgericht in 2015 en is onderdeel van de AutoBinck Group NV, die zijn oorsprong al vindt in 1907. Het is gevestigd in Den Haag en in heel Europa actief. De activiteiten van AutoBinck Group omvatten auto-import & retail, leasing & financing, distributie & verkoop van auto-onderdelen en accessoires alsmede de reeds genoemde investeringen in smart mobility (laadinfrastructuur, zonne-energie, carsharing en PrivateLease.com). ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Terecht de winnaar in deze branche!’
Meer informatie: http://autobinck.com/nl
Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.
De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.
De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.