Burgerzaken vanaf 16 april weer op zaterdag open


2 april 2016

Burgerzaken vanaf 16 april weer op zaterdag open

In de zomermaanden is het drukker bij Burgerzaken dan in de wintermaanden. Dit komt onder andere doordat veel inwoners dan een nieuw reisdocument aanvragen om op vakantie te gaan. We passen onze afspraakmogelijkheden en openingstijden op de drukte van dit seizoen aan. In de zomermaanden zijn
er meer afspraakmogelijkheden. Ook kunt u vanaf 16 april tot en met 30 juli op zaterdag bij Burgerzaken terecht.

Zelf veel zaken online regelen

Wist u dat u voor veel zaken al niet meer naar het stadhuis hoeft te komen? Via almere.nl/burgerzaken kunt u veel zaken zelf online regelen. U kunt bijvoorbeeld uw verhuizing doorgeven of een uittreksel aanvragen. Digitaal uw gemeentezaken regelen kan altijd en overal. Het enige wat u nodig
heeft is een internetverbinding en uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan aan via www.digid.nl/aanvragen.

Maak een afspraak

Wilt u toch langskomen bij Burgerzaken? Maak dan een afspraak. Dit gaat het makkelijkst via almere.nl/burgerzaken. Zorg ervoor dat u de afspraak op tijd maakt, want ondanks dat er meer afspraakmogelijkheden zijn, is het in de zomermaanden druk bij Burgerzaken. Heeft u een afspraak, maar kunt u
toch niet komen? Zeg uw afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren af. Ook dit kunt u online regelen.

Reisdocument of rijbewijs kwijt of gestolen?

Wanneer u uw Nederlandse reisdocument of rijbewijs verloren bent, of deze is gestolen, moet u dit zo spoedig mogelijk bij de gemeente melden. Hiermee voorkomt u dat er fraude met uw document wordt gepleegd. Hiervoor neemt u telefonisch contact op via telefoonnummer 14 036. Wij plannen
vervolgens een afspraak met u in bij Burgerzaken om uw vermissing te registreren. Indien nodig kunt u tijdens deze afspraak direct een nieuw document aanvragen en betalen.