Private kliniek voor plastische chirurgie wint ziekenhuisprijs 2016
Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur
ROTTERDAM, 20160401 -- Sanavisie Bodyclinic in Mill (NB) is uitgeroepen tot branchewinnaar 2016 voor gespecialiseerde (categorale) ziekenhuizen. Het National Business Succes Award Instituut heeft voor het eerst deze prijs toegekend aan een private kliniek. De jury prijst Sanavisie voor innovatie, durf en een sterk focus op de patiënt. De jury omschrijft de kliniek als volgt: ‘Een prachtige en toonaangevende instelling met een mooie doelstelling en uitermate goed en gemotiveerd personeel’, met ‘gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant.’
Medisch directeur dr. Stijn Bauland: ‘Wij zien deze prijs als erkenning voor ons streven naar topkwaliteit. Daarnaast is het ook prachtig dat erkend wordt dat patiënten niet altijd in een ziekenhuis behandeld hoeven te worden.’
Specialisatie leidt tot klanttevredenheid
De kliniek is opgericht in 2010 door plastisch chirurg dr. Stijn Bauland. Het is de enige kliniek in Nederland die volledig is gespecialiseerd in plastische chirurgie. Sinds 2012 is de kliniek gevestigd op de huidige locatie. Sanavisie heeft contracten met alle zorgverzekeraars behalve Menzis en is de enige kliniek in Nederland waarbij zorgverzekeraars borstreconstructies gecontracteerd hebben.
Volgens plastisch chirurg dr. Esther Bodde is absolute specialisatie de sleutel tot het succes van Sanavisie: “Een ziekenhuis is een prima plek als je ziek bent, maar onze patiënten zijn niet ziek. Ze hebben een heel tastbare en invoelbare wens of klacht. Het maakt ons niet uit of hun behandeling wordt vergoed door de zorgverzekeraar of niet: hier hebben we alle mogelijkheden en alle faciliteiten om ze te behandelen.”
Deze combinatie van klantvriendelijkheid en vakbekwaamheid maakt dat de kliniek goed bekend staat en hoog scoort in klanttevredenheidonderzoeken. Sinds 2012 voert Sanavisie de ranglijst aan van klanttevredenheid in de jaarlijkse beoordelingen 2015 van ZKN, Zelfstandige Klinieken Nederland.
Robert Zwaan, voorzitter van de nominatiecommissie van NBSA-instituut verwoordt het als volgt: “De kliniek steekt hoog boven de benchmark uit. Sanavisie is een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. Innovatie is het sleutelwoord bij Sanavisie, want zij is continu bezig haar diensten te verbeteren en optimaal af te stemmen op de wensen van de klant.”
“Aantoonbaar lief”
De jury prijst met name het kwaliteitsbesef. Sanavisie had vanaf de start de ambitie de beste kliniek voor plastische chirurgie in Nederland te zijn. Hiertoe werkt men in een modern, speciaal op dit specialisme gebouwd pand, met de nieuwste en beste apparatuur. Selectie van verplegend personeel gebeurt op potentieel en attitude, maar niet op ervaring. In vacaturepublicaties van Sanavisie staat dat personeel ‘aantoonbaar lief’ moet zijn. “Het was even wennen, maar het is een van de kernwaarden van de kliniek,” zegt dr. Stijn Bauland. “Vaardigheden kan ik je leren, maar liefde en respect voor patiënten moeten uit jezelf komen. Het is mij nog nooit gelukt om dat iemand bij te brengen.”
‘Een prachtige instelling met een mooie doelstelling en uitermate goed en gemotiveerd personeel’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van Sanavisie Bodyclinic een topper in haar wereld. De terechte branchewinnaar!’
Meer informatie: www.sanavisie.nl
Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.
De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.
De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.