Reclame met Jomanda blijkt 1 aprilgrap
vrijdag 1 april 2016 08:00 Binnenland
Dit is een origineel bericht van Lampen Online B.V.
Media beetgenomen door persbericht LampenOnline
Het persbericht van LampenOnline op 24 maart, waarin het bedrijf tv-spots met Jomanda aankondigde, is een mediastunt. De webshop zou vanaf 1 juni commercials met het medium uit Tiel gaan uitzenden om samen licht te brengen in Nederlandse huiskamers. Diverse landelijke media zagen de hoax aan voor serieus nieuws en namen het over op hun websites.
Met het nepnieuws wilde LampenOnline zich in de kijker spelen van de Thuiswinkel Awards XL, de wedstrijd voor de grootste webshops in Nederland. Directeur Stephan Broeders is in zijn nopjes met het resultaat: "Natuurlijk hoopten we dat media erin zouden trappen, maar dat het zo snel zou gaan hadden we niet durven dromen. De website show.nl van SBS shownieuws wist het nieuws nota bene al na tien minuten te plaatsen. Met dit mediasucces hebben we veel traffic gegenereerd naar onze website. Deze actie is meer dan geslaagd."
In het verspreide persbericht viel onder meer te lezen dat Jomanda in de reclamespots pakketjes met verlichting bij klanten aan de deur zou bezorgen. Met deze 'reclame met een knipoog' wilde Stephan Broeders zijn bedrijf op een ludieke manier onder de aandacht brengen. Broeders: "We hebben geen contact gehad met Jomanda, is niet gelukt, maar ik verwacht dat zij de humor er wel van kan inzien. Het woord 'hoax' schijnt trouwens te zijn afgeleid van 'hocus pocus'. Als dat niet toepasselijk is!"
LampenOnline is een van de snelst groeiende online lampenwinkels in Nederland. Op donderdag 10 maart werd het jonge bedrijf nog derde in de strijd om de Thuiswinkel Awards XS voor webshops met een omzet tot 4 miljoen euro. Volgend jaar hoopt het bedrijf op het podium van de XL-awards te staan.
http://www.lampenonline.com/
*
*
*
*