Nissan scoort bij uitreiking Sponsorship Awards 2016
Nissan scoort bij uitreiking Sponsorship Awards 2016
Belangrijkste media-items
Gerelateerde afbeeldingen (1)
[ ]
apr 01, 2016 | ID:144308
*
* Downloaden
* Word-document (.doc) (9,3 KB)
* PDF (.pdf) (44,8 KB)
* HTML (.html) (9,3 KB)
* Tekst (.txt) (3,5 KB)
Prijs van European Sponsorship Association (ESA) voor samenwerking UEFA
Nissan scoort bij uitreiking Sponsorship Awards 2016
o Sponsorship Award voor ondersteuning UEFA Champions League
o Erkenning van ESA voor succesvolle samenwerking met UEFA
Amsterdam, 1 april 2016 - Nissan is bijzonder opgetogen met het verkrijgen van een International Sponsorship Award van de ESA (European Sponsorship Association). De prijs is toegekend voor de vruchtbare samenwerking met de UEFA Champions League. De uitreiking van de Sponsorship Awards voltrok
zich onlangs in London.
De erkenning komt twee jaar nadat Nissan en sponsoragent Fuse Sport & Entertainment de samenwerking met de UEFA startten. Het is de grootste sponsordeal van Nissan ooit. Vice President Marketing van Nissan Europe, Jean-Pierre Diernaz: "De samenwerking met de UEFA Champions League in 2014
leidde tot een wereldwijde campagne, die een sterke zakelijke impact opleverde en Nissans kernwaarde `Innovation and Excitement' voor een groot publiek tot leven bracht. De UEFA Champions League is het grootste jaarlijkse sportevent ter wereld, waarnaar in totaal zo'n 4,3 miljard kijken. Door
deze sponsoring staan we op het netvlies bij gepassioneerde voetbalfans. We mogen aanwezig zijn bij exclusieve activiteiten zoals `Goal of the Week'. Onze naamsbekendheid is substantieel gestegen en voetballiefhebbers zien Nissan steeds meer als een innovatief en opwindend automerk. We zijn
zeer opgetogen met de Sponsorship Award van de ESA en kijken uit naar nog vele succesvolle seizoenen in de UEFA Champions League."
Rosemary Sarginson, medevoorzitter en organisator van de Sponsorship Awards tijdens de uitreiking: "Nissan zag in een seizoen de interesse in het merk sterk toenemen. De jury was onder de indruk van het hoge niveau van bekendheid en van het feit dat het merk zich in een aantal toonaangevende
markten als veel innovatiever en spannender op de kaart heeft gezet."
De internationale Sponsorship Award shortlist (van de European Sponsorship Association);
o Winnaar: Nissan en de UEFA Champions League (ingeschreven door Fuse Sport & Entertainment)
o Land Rover - #WeDealInReal
o DHL - ondersteuning van rugby
o Johnnie Walker - Join the Pact
o MasterCard en de Rugby World Cup - Turning the World Oval #44daysofcrazy
o Microsoft Lumia Music
In het seizoen 2014/2015 is Nissan erkend als de meeste actieve sponsor in de historie van de UEFA Champions League, met 643 activiteiten in 90 landen wereldwijd. Als officieel partner heeft Nissan de rechten voor aanwezigheid en uitingen bij wedstrijden, inclusief de finale en het delen van
content op social media.
De sponsorovereenkomst met de UEFA Champions League bewijst Nissans toewijding voor stimulering van internationale sport. Andere voorbeelden zijn de ondersteuning van de International Cricket Council (ICC) en de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen komende zomer in Rio de Janeiro.
Nissan ondersteunt ook de sporters en paralympische sporters van Brazilie en is officieel sponsor van de teams van Colombia en Mexico en van Groot-Brittannie. Daarnaast was er ondersteuning voor de Orange Africa Cup of Nations 2013 en 2015, NCAA Football, Canadian Football League, de Heisman
Trophy en is Nissan de officiele automotive partner van de City Football Group.
Daarbij werkt Nissan samen met diverse sportambassadeurs onder wie de voetballers Andres Iniesta, Thiago Silva, Yaya Toure en Max Meyer.
Sitemap