Procornea Nederland winnaar 2016 in Contactlenzenbranche


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

ROTTERDAM, 20160331 -- Procornea Nederland is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot branchewinnaar 2016 in de Contactlenzenbranche. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering. ‘Procornea Nederland weet haar uitgebreide kennis van contactlenzen en contactlensvloeistoffen uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

Procornea is een onafhankelijke Nederlandse producent en leverancier van vormstabiele, zachte contactlenzen en contactlensvloeistoffen. Procornea – opgericht in 1975 – is in 1980 gestart met haar eigen productie om aan de snel groeiende vraag naar contactlenzen te kunnen voldoen. De onderneming heeft een uitzonderlijke wereldwijde positie op het gebied van vormstabiele contactlenzen. Er worden maar liefst 400.000 unieke – allemaal verschillende – contactlenzen per jaar geproduceerd. ‘Massamaatwerk’ noemen ze dat bij Procornea; het in serie produceren van lenzen met iedere lens een unieke sterkte, een unieke afmeting en een unieke signatuur. Bij Procornea Nederland zijn 130 mensen werkzaam en in de vestiging Berlijn nog eens 30 personen.

Procornea is ook als enige contactlenzenfabrikant ter wereld in staat lenzen te slijpen zonder optische nabewerking (polijsten). Wereldwijd worden de lenzen van Procornea dan ook als dé standaard beoordeeld door opticiens, optometristen en oogartsen.

Innovatie
De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Procornea Nederland een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen.

Vanaf het begin staan de hoogste productkwaliteit en innovatie voorop. In 1991 heeft Procornea, als eerste contactlensproducent ter wereld, de zogeheten Sub Micron Lathing-techniek ingezet. Vanaf dat jaar ontwikkelde Procornea een aantal geavanceerde productiemethoden, die model stonden voor vele producenten in de contactlensindustrie. ‘Met deze productietechnologie kunnen complexe lensdesigns zeer nauwkeurig en reproduceerbaar worden vervaardigd zonder polijstbewerkingen die de nauwkeurige lensgeometrie beïnvloeden’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Ook kunnen met behulp van deze techniek lensvormen worden gemaakt die met de traditionele productiemethoden onmogelijk zijn.’ In de moderne ISO 13485 CE-gecertificeerde productiefaciliteit in Eerbeek worden met behulp van Sub Micron-draaibanken, gecombineerd met geavanceerde robots, hightech contactlenzen geproduceerd. Om de hoogste optische kwaliteit te garanderen, past Procornea moderne, zeer nauwkeurige interferometrische meetmethoden toe.

De DreamLite-nachtlens is de belangrijkste innovatie van de laatste jaren. Een lens die men ’s nachts in heeft en die de bolling van het oog positief beïnvloedt, speciaal voor mensen met een zogenaamde min-afwijking (verziend). Als men bij het wakker worden deze lenzen uitdoet, is het oog dermate aangepast dat men overdag geen bril of lenzen meer hoeft te dragen. Sinds het begin van dit jaar is deze unieke nachtlens ook in een multifocale versie beschikbaar. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper in haar wereld. In de Contactlenzenbranche de terechte branchewinnaar!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.procornea.nl en www.dreamlite.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.