Rijksmuseum en Heineken verlengen partnership
29 maart 2016 - 10:51
Rijksmuseum en Heineken hebben vandaag bekend gemaakt dat zij hun partnership met drie jaar verlengen.
Als onderdeel van de samenwerking willen het Rijksmuseum en Heineken op een actuele manier aandacht geven aan de historie van beide merken.
Sinds 2013 is Heineken sponsor en preferred supplier van het Rijksmuseum. Een van de opvallendste acties tot nu toe zijn de bierflesjes waarop afbeeldingen uit de Rijksmuseum collectie zichtbaar waren.
Heineken is 's werelds meest internationale bierbrouwer, met merken die verkijgbaar zijn in 179 landen over de hele wereld. Heineken is een trotse en onafhankelijke brouwer die consumenten overal ter wereld wil verassen en inspireren.
Jean-Franc,ois van Boxmeer, CEO Heineken N.V.: Wij zijn een trotse partner van het Rijksmuseum. Naast het feit dat we buren zijn, delen we een geschiedenis die terug gaat naar het begin van het Rijksmuseum in de 19de eeuw. Gerard Adriaan Heineken was een van de drijvende krachten achter de culturele en economische renaissance van Amsterdam en hij was direct betrokken bij de bouw van het Rijksmuseum. Wij verheugen ons op de voortzetting van onze vruchtbare samenwerking.
"Ik ben trots en verheugd dat we de goede samenwerking met Heineken voortzetten. Voor met name buitenlandse bezoekers zijn wij Home of the Dutch Masters en daar drink je Heineken." Wim Pijbes, hoofddirecteur Rijksmuseum