XS4ALL helpdesk getest en geslaagd

XS4ALL helpdesk getest en geslaagd

XS4ALL

Door: XS4ALL | Gepubliceerd: 24 maart 2016

Wat gebeurt er als we een brigade techies moeilijke vragen op onze helpdesk laten afvuren? We vroegen aan techsites Bright, AndroidWorld en iCulture om deze vraag samen met ons te beantwoorden. Door een aantal kritische klanten onze helpdesk te laten testen zonder dat onze medewerkers op de hoogte waren, wilden we achter de belangrijkste min- en pluspunten komen. De uitkomst: vrijwel alle vragen worden dan naar tevredenheid beantwoord en de wachttijd is soms te lang. Over het geheel krijgt onze helpdesk 9 gemiddeld van alle testers. Daar zijn we trots op!

Het vuur na aan de schenen

In januari vonden we onder de volgers van de drie websites 70 XS4ALL klanten bereid om onze helpdesk te testen. Zij legden onze collega's het vuur na aan de schenen met breed scala aan technische vragen en deden hier via social media verslag van. Het totaalverslag leest u op Androidworld, Bright en iCulture.

Van WiFi tot huisverlichting

Met name WiFi en de ontvangst van televisie bleken populaire onderwerpen. Ook meer exotische kwesties, bijvoorbeeld het op afstand bedienen van de huisverlichting, passeerden de revue. Gelukkig wisten onze helpdeskmedewerkers de vragen goed te beantwoorden en eventuele problemen direct op te lossen. Hoe creatiever de vraag, hoe leuker de puzzel voor onze helpdesk. Slechts een enkele keer moesten we het antwoord schuldig blijven.

Wachttijd belangrijkste aandachtspunt

Een punt van verbetering: sommige testers vonden dat ze lang moesten wachten voordat ze iemand aan de lijn kregen. Aan de andere kant was een veel gehoord compliment dat de medewerkers echt de tijd namen om de problemen op te lossen.

Prachtig rapportcijfer

De testers kenden onze helpdeskmedewerkers een prachtig cijfer toe. Gemiddeld scoort onze servicedesk namelijk een 9! Onze manager klantcontact Marco ten Oever is trots: "We zijn trots op dit resultaat, maar blijven ons inspannen om onze service nog verder te verbeteren en onze klanten nog vaker positief te verrassen."

De testers werden trouwens niet betaald voor hun deelname, wel ontvingen ze een kleine attentie als dank voor hun inzet. De helpdeskmedewerkers waren van te voren niet op de hoogte van de tests.

Verslagen van de tests kunt u teruglezen op Androidworld, Bright en iCulture. Heeft u andere ervaringen of herkent u zich niet in bovenstaand verhaal, dan horen we ook graag uw mening. Neem dan contact met ons op.