Royal FloraHolland - FH2020_Royal FloraHolland past haar ICT aan om ..
24 maart 2016Royal Floraholland ICT
Om Royal FloraHolland 2020 te kunnen realiseren is deze stap nodig. De ambities van Royal FloraHolland 2020 hebben tot gevolg dat het bedrijf erg in beweging is en verandert.
ICT speelt een belangrijke rol om ervoor te zorgen dat Royal FloraHolland naast de fysieke marktplaats die het al is, het belangrijkste virtuele platform voor bloemen en planten in de digitale wereld kan worden. Om onze leden en klanten ook in de toekomst te kunnen helpen bij het realiseren
van hun business doelen, is het belangrijk deze stap nu te zetten.
Nieuwe werkelijkheid
De wereld om ons heen verandert: internetbedrijven halen grote retailers in, reisbureaus concurreren met Booking.com, in de muziekindustrie is Spotify groot en de hotels hebben last van de opkomst van Airbnb. Om de doelen van Royal FloraHolland 2020 te realiseren, is het noodzakelijk om ook
onze digitale strategie te verbeteren. Daar hebben we andere digitale competenties voor nodig en ook een andere ICT.
Versnellen met specialistische kennis
We gaan meer gebruikmaken van de innovatiekracht, de capaciteit en standaard oplossingen uit de markt door middel van outsourcing. Hierdoor kunnen we direct een grotere versnelling realiseren. Royal FloraHolland gaat alle operationele ICT werkzaamheden volledig outsourcen en houdt alleen nog
een kleine ICT regieorganisatie over. Exacte aantallen kunnen nu nog niet gegeven worden, maar de verhouding zal liggen rond de 80% outsourcen en 20% interne ICT regieorganisatie.
Deze beslissing heeft uiteraard een grote impact op de ICT organisatie en de betrokken medewerkers. Wij zullen het proces dat nu van start gaat zorgvuldig, met aandacht voor onze medewerkers, doorlopen. We ondersteunen de collega's om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. De komende
maanden wordt daar veel aandacht aan besteed. Uiteraard zorgen wij ervoor dat de dagelijkse business hier niet onder zal lijden.