Helden mediapartner van Week van het Sportboek
Helden mediapartner van Week van het Sportboek
23-03-2016
Bauke Mollema wordt het gezicht van de Week
Helden is mediapartner van de Week van het Sportboek. Helden, de sportglossy van Nederland, wordt naamgever van de publieksprijs voor het beste sportboek, Helden Sportboek van het Jaar 2016. Topwielrenner en boekenliefhebber Bauke Mollema wordt het gezicht van de Week van het Sportboek die dit jaar plaatsvindt van maandag 25 april t/m zondag 1 mei. De winnaars van de publieksprijs Helden Sportboek van het Jaar 2016 en de Nico Scheepmaker Beker, de vakjuryprijs voor het beste sportboek, worden op 25 april bekendgemaakt.
Week van het Sportboek 2016
Het doel van de Week van het Sportboek is om het brede aanbod aan sportboeken onder een groot publiek onder de aandacht te brengen. De Week is oorspronkelijk een initiatief van verschillende uitgevers van sportboeken: Ambo|Anthos, De Arbeiderspers, Atlas Contact, De Kring, Nieuw Amsterdam, Thomas Rap en VI Boeken en wordt sinds 2014 georganiseerd door Stichting CPNB.
Publieksprijs Helden Sportboek van het Jaar 2016
Op 11 april worden de genomineerde sportboeken voor de publieksprijs bekendgemaakt en vanaf dan kan het publiek stemmen op www.weekvanhetsportboek.nl. De winnaar wordt op maandag 25 april bekendgemaakt. Vorig jaar mocht Michel van Egmond de publieksprijs in ontvangst nemen voor zijn boek Kieft in het tv-programma RTL Late Night.
Vakjuryprijs Nico Scheepmaker Beker
Naast de publieksprijs wordt op 25 april tevens de winnaar van de Nico Scheepmaker Beker, de vakjuryprijs voor het beste sportboek van het jaar, in het Olympisch Stadion bekendgemaakt. Vorig jaar won Michel van Egmond naast de publieksprijs tevens de vakjuryprijs voor zijn boek Kieft. De organisatie van deze prijs is in handen van de Stichting Exploitatie Olympisch Stadion Amsterdam.
De jury bestaat uit Ad Melkert (voorzitter), Marie-Jose Kleef, Gert-Jan van Tilborg, Renate Verhoofstad en Wilfred van Buuren.