Start herinrichting 't Goylaan naar stadsboulevard
22-03-2016
Op 21 april a.s. start de gemeente met de herinrichting van t'Goylaan. 't Goylaan is de eerste binnenstedelijke verbindingsweg in Utrecht die de uitstraling krijgt van een stadsboulevard. Dit betekent veiliger oversteken voor fietsers en voetganger, meer ruimte voor groen, minder geluidshinder
en een betere luchtkwaliteit voor omwonenden en bezoekers.
Wethouder verkeer, Lot van Hooijdonk, is opgetogen over de start van de werkzaamheden: `de nieuwe inrichting maakt dat 't Goylaan een veilige, gezonde en aantrekkelijke plek voor bewoners wordt en zorgt er tegelijkertijd voor dat de stad ook in de toekomst bereikbaar blijft voor
bestemmingsverkeer.'
Bereikbaar
Door het werk gefaseerd uit te voeren, blijft de doorgang over 't Goylaan bestaan en de buurten Hooggraven, Lunetten en Rivierenwijk daarmee veelal bereikbaar. Onvermijdelijk dat de werkzaamheden wel voor hinder en vertraging zullen zorgen. Voor aanvang van de werkzaamheden worden
weggebruikers met borden langs weg geinformeerd. Voorafgaand, tijdens en na de werkzaamheden monitort de gemeente het verkeer met behulp van camera's. Zo kan worden beoordeeld hoe het verkeer zich gedraagt en of extra maatregelen nodig zijn.
De gemeente informeert bewoners en andere belanghebbenden op twee inloopbijeenkomsten op woensdags 30 en donderdag 31 maart a.s.
Voor meer informatie zie http://www.utrecht.nl/aantrekkelijk-en-bereikbaar/projecten-infrastructuur/herinrichting-t-goylaan/
Kwaliteit leefomgeving
De inrichting van t'Goylaan is een van de mobiliteitsprojecten waarvoor Slimme Routes, Slim Regelen, Slim Bestemmen (SRSRSB) in het komende decennium als kader dient. De gemeente Utrecht werkt die periode aan een nieuw evenwicht tussen het almaar groeiende verkeer en de beschikbare ruimte
in de stad. In dit gemeentelijke verkeersplan maakt de gemeente keuzes die nodig zijn om een groeiende stad als Utrecht gezond, aantrekkelijk en bereikbaar te houden. De kwaliteit van de leefomgeving voor de bewoners is bij SRSRSB uitgangspunt voor de inrichting van het verkeer.