Waardering stadsdienst Lelystad wederom gestegen
Geplaatst: 22-3-2016
Met een algemeen oordeel van een 7,6 is de stadsdienst Lelystad opnieuw gestegen in de resultaten van de OV-Klantenbarometer. De stadsdienst staat daarmee op positie 20 in de landelijke ranglijst. Vooral de aspecten zitplaats (9,1), instapgemak (8,7), en vriendelijkheid (7,9) scoren hoog. De
waardering voor de stadsdienst in Lelystad is hoger dan het landelijk gemiddelde, dat dit jaar gemiddeld met een 7,5 is beoordeeld.
Bussen op het Stationsplein
Goede samenwerking
Wethouder Ed Rentenaar reageert: "Het is mooi om te constateren dat Arriva door onze reizigers zo goed gewaardeerd wordt. De cijfers van dit jaar zijn gestegen en komen zelfs boven het landelijke gemiddelde uit. Ik feliciteer Arriva daarmee en verwacht dat de goede samenwerking wordt
voortgezet en voor mooie resultaten blijft zorgen."
Veiligheid en gebruik OV-chipkaart
Arriva wordt door reizigers in heel Nederland hoog gewaardeerd op veiligheid. In de stadsdienst Lelystad liggen de gemiddelden zelfs tussen de 8,0 en 8,2. Dat veiligheid een belangrijk speerpunt is voor Arriva komt duidelijk naar voren in deze positieve cijfers. De busdienst scoort bovendien
goed op gebruiksgemak van de OV-chipkaart met een 8,0. Ruimte voor verbetering is er op de aspecten frequentie (6,6) en informatie bij vertragingen (5,2).
Hoogste cijfer
OV-reizigers waarderen eind 2015 de kwaliteit van hun rit met een ruime 7,5. Om precies te zijn met een 7,53, het hoogste cijfer sinds het begin van de metingen in 2001. Voor de OV-klantenbarometer vulden in het najaar van 2015 89.617 reizigers een schriftelijke enquete in tijdens hun reis met
bus, tram, metro, regionale trein en boot. Het onderzoek is uitgevoerd door I&O Research, in opdracht van CROW-KpVV.