Officiele bekendmakingen 2016 week 11
Liesbeth Veldhoven
16 maart 2016 - week 11
* Vergunningaanvragen
* Overige
* Besluiten
Vergunningaanvragen
Omgevingsvergunningen
Aangevraagd
Locatie: Mariaweg 51, Oosterbeek
Voor: uitbreiden woning
Datum ontvangst: 29 februari 2016
Locatie: Eekwal 21, Renkum
Voor: plaatsen dakopbouw
Datum ontvangst: 1 maart 2016
Locatie: Fluitersdreef 37, Renkum
Voor: plaatsen etage op woning
Datum ontvangst: 3 maart 2016
Informatie
Voor meer informatie over bovengenoemde aanvragen kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA), Eusebiusbuitensingel 53 in Arnhem. De ODRA is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 37 71 600. Het
e-mailadres is (postbus@odra.nl). De publicatie van deze aanvragen heeft uitsluitend een informatief karakter. Er kunnen in dit stadium geen bezwaren worden ingediend. Er wordt geen correspondentie gevoerd over bovengenoemde aanvragen.
APV/ Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen
Aangevraagd
Het college van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester heeft in de week voor 11 maart 2016 onderstaande aanvragen voor een vergunning of ontheffing ontvangen van:
Gemeente
* Toerclub Wageningen, Veluviatocht, diverse wegen, 26 maart 2016.
* Solidez, Buitenspeeldag, diverse wegen, 8 en 11 juni 2016.
Oosterbeek
* Pepperminds, Standplaats Hello Fresh, Raadhuisplein, diverse data in 2016.
* Stichting Oosterbeek in Beweging, Mercato Giro Gelderland, Raadhuisplein, 7 mei 2016.
Informatie
Naar aanleiding van deze aanvragen kunt u binnen 7 dagen na deze publicatie een reactie sturen. De aanvragen kunt u tijdens deze termijn inzien bij het Servicepunt (tijdens openingstijden). U kunt ons ook bellen op (026) 33 48 111 of mailen via (info@renkum.nl).
Overige
Ontwerp-besluit Drank- en horecavergunning
Het college van burgemeester en wethouders van Renkum heeft het voornemen het volgende besluit te nemen:
* Drank- en horecavergunning (artikel 3 Drank- en Horecawet), Midgetgolfvereniging Duno, WA Scholtenlaan 138a Doorwerth. Verzenddatum: 7 maart 2016.
Zienswijzen
Vanaf 16 maart 2016 kunt u het ontwerpbesluit samen met de eventuele bijlagen 6 weken inzien in het gemeentehuis of via www.renkum.nl. Heeft u een belangrijke aanvulling of een mening over het besluit? Dan kunt u, liefst schriftelijk, een zienswijze indienen. Doe dit binnen 6 weken nadat het
besluit ter inzage is gelegd. De gemeente kan uw inbreng dan nog mee laten tellen bij het definitieve besluit. U kunt ook mondeling een zienswijze doorgeven op (026) 33 48 111.
Benoeming 3 nieuwe commissieleden
De gemeenteraad heeft in zijn vergadering van 17 februari 2016 de heer Chretien Mali benoemd tot commissielid van de raadscommissies Inwoners, Leefomgeving en Bedrijvigheid voor de fractie van GemeenteBelangen.
In de raadsvergadering van 27 januari 2016 waren ook al 2 nieuwe commissieleden benoemd. Het gaat om de heer Norbert Mergen voor de fractie van Groen Links en mevrouw Ellen de Vries voor de fractie van de PvdA.
De raadscommissies bereiden de besluitvorming door de gemeenteraad voor. Iedere raadsfractie heeft recht op 2 commissieleden die geen raadslid zijn.
De vacatures zijn ontstaan doordat de heer Arthur van Hees van Gemeente Belangen, mevrouw Lies de Vries van de PvdA en mevrouw Karin Methorst van GroenLinks afscheid hebben genomen van het commissielidmaatschap.
Besluit nadere regels maatschappelijke ondersteuning Renkum 2016
Het college van burgemeester en wethouders heeft in de vergadering van 16 februari 2016 het `Besluit nadere regels maatschappelijke ondersteuning Renkum 2016' vastgesteld.
Op grond van de `Verordening voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Renkum 2015', is het college bevoegd om nadere regels te stellen ten aanzien van in de verordening genoemde onderwerpen. De belangrijkste wijzigingen ten opzichte van het `Besluit nadere regels maatschappelijke
ondersteuning Renkum 2015' zijn:
* het vaststellen van de hoogte van het persoonsgebonden budget;
* de jaarlijkse waardering mantelzorgers;
* en de tegemoetkoming meerkosten personen met een beperking of chronische problemen.
De nadere regels treden in werking met ingang van de dag na datum van publicatie. Ze werken terug tot en met 1 januari 2016. De nadere regels gelden tot en met 30 juni 2016. U kunt ze raadplegen op www.overheid.nl, bij lokale wet- en regelgeving. U kunt ze ook inzien bij de informatiebalie in
het gemeentehuis.
Besluiten
Omgevingsvergunningen
Verleend
Locatie: Hertog Reinaldlaan 7, Oosterbeek
Voor: vergroten woning
Verzenddatum: 4 maart 2016
Locatie: Jhr. N. van Rosenthalweg 12, Oosterbeek
Voor: kappen 2 coniferen
Verzenddatum: 1 maart 2016
Locatie: Berkenlaan 2, 2 hoog, Doorwerth
Voor: plaatsen hekwerk
Verzenddatum: 4 maart 2016
Locatie: Heelsumseweg 8, Wolfheze
Voor: vernieuwen en verbreden dakkapel voorzijde woning
Verzenddatum: 3 maart 2016
Locatie: Cornelis Koningstraat, Oosterbeek
Voor: kappen 40 bomen
Verzenddatum: 26 januari 2016
Publicatie: 16 maart 2016
Buiten behandeling gesteld
Locatie: Beukenlaan 41a, Renkum
Voor: melding gesloten bodemenergiesysteem
Verzenddatum: 7 maart 2016
Bezwaar
Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende 6 weken ter inzage bij de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA), Eusebiusbuitensingel 53 in Arnhem.
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.
Let op! De vergunning ten behoeve van de kap van 40 bomen op Cornelis Koningstraat is abusievelijk niet gepubliceerd. De termijn voor het indienen van bezwaar gaat daarom bij uitzondering in vanaf het moment van publicatie, namelijk 16 maart 2016. Termijnoverschrijding van de bezwaarschriften
die binnen 6 weken vanaf deze datum worden ingediend, zal verschoonbaar worden geacht.
Verleend met toepassing van de uitgebreide voorbereidingsprocedure
Locatie: Van Spaenweg 11a, Oosterbeek
Voor: brandveilig gebruik
Verzenddatum: 7 maart 2016
Beroepsclausule
Bent u het niet eens met een besluit? En heeft u eerder een zienswijze ingediend op het ontwerp-besluit? Dan kunt u schriftelijk in beroep gaan. Doe dit binnen 6 weken na de verzenddatum van het besluit. Vermeld in elk geval:
* uw naam en adres;
* om welk besluit het gaat;
* de reden dat u bezwaar maakt;
* de datum waarop u bezwaar maakt.
Zet uw handtekening eronder en stuur uw beroepschrift naar de Rechtbank Gelderland, postbus 9030, 6800 EM Arnhem.
Let op: het indienen van een beroepschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit de dag na verzending gewoon in werking treedt. Wilt u dat niet? Dan kunt u naast uw beroep ook om een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland,
team Bestuursrecht, postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Hier zijn kosten aan verbonden.
APV/ Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen
Verleende vergunningen/ontheffingen
* Lambrechtsen, Stookontheffing paasvuur, Kerkpad 2-4 Oosterbeek, 27 maart 2016. Verzenddatum: 9 maart 2016.
* Oud en Tiek, Brocante avondmarkt, Stephanieweg te Oosterbeek, 21 mei 2016. Verzenddatum: 9 maart 2016.
* Hollanders, verklaring geen bezwaar Toertocht Giro Gelderland, diverse wegen, 1 mei 2016. Verzenddatum: 10 maart 2016.
* Oud en Tiek, Warme Winter Brocante, Stephanieweg te Oosterbeek, 13 november 2016. Verzenddatum: 10 maart 2016.
* Verlenen Drank- en horecavergunning (artikel 3 Drank- en Horecawet), wijzigen leidinggevenden aan Bilderberg Hotel aan de Utrechtseweg 261. Verzenddatum: 11 maart 2016.
Bezwaar
Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende 6 weken ter inzage in het gemeentehuis in Oosterbeek.
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.
Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit daarom de dag na verzending in werking treedt, kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Team bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.