Westfriese client TSN Thuiszorg kan huishoudelijke hulp meenemen
De Westfriese gemeenten hebben een oplossing gevonden voor clienten van het in financiele problemen verkerende TSN Thuiszorg
Clienten kunnen samen met hun vertrouwde huishoudelijke hulp overstappen naar een van drie bekende aanbieders in de regio die bereid zijn clienten en medewerkers van TSN Thuiszorg over te nemen.
De curatoren van TSN hebben de huishoudelijke hulp tot 25 april gegarandeerd. Eind februari maakten de 7 Westfriese gemeenten bekend de TSN-clienten bij de bekende aanbieders onder te brengen en geen gebruik te maken van het aanbod van Buurtzorg. De gemeenten in Westfriesland hebben nu een
oplossing gevonden: Clienten kunnen samen met hun vertrouwde huishoudelijke hulp overstappen naar een van de drie zorgaanbieders.
De zorgaanbieders AZA, Miep en Hulp in Huis zijn bereid de clienten over te nemen. De TSN medewerkers kunnen zich melden bij de zorgaanbieders voor een nieuw arbeidscontract. Hierdoor kunnen de clienten hun vertrouwde hulp houden. De client kan ook een andere in Westfriesland gecontracteerde
aanbieder kiezen, maar krijgt in dat geval een nieuwe huishoudelijke hulp. Deze andere aanbieders nemen geen TSN-medewerkers over.
Clienten krijgen een brief
De circa elfhonderd Westfriese clienten krijgen een brief van hun gemeente met het verzoek de situatie met hun huishoudelijke hulp te bespreken. De client moet binnen 2 weken bij de gemeente melden welke zorgaanbieder ze kiezen. De gemeenten houden vinger aan de pols om te voorkomen dat
iemand door de verandering geen hulp meer krijgt.