Het Concertgebouw verbeeldt ‘Wow’-ervaring in nieuwe commercial
Campagne ‘Onvergetelijk’ benadrukt unieke concertbeleving bezoekers
AMSTERDAM, 20160315 -- Het Concertgebouw lanceert deze week zijn nieuwste tv-commercial met het thema ‘Onvergetelijk’. Deze richt zich op het opnieuw onder de aandacht brengen van Het Concertgebouw en laat een onvergetelijke ervaring in Het Concertgebouw zien.
Onvergetelijk
De commercial ‘Onvergetelijk’ is ontwikkeld door VBAT in samenwerking met Wolfstreet en Het Concertgebouw. Doel is het verhogen van de naamsbekendheid en het versterken van het imago van Het Concertgebouw onder niet-bezoekers van de concertzaal. Naast televisie wordt de campagne ‘Onvergetelijk’ geactiveerd en ondersteund via online, social media, print, outdoor en radio.
“Het Concertgebouw staat voor passie en kwaliteit. Daarnaast is Het Concertgebouw een plek waar sinds 1888 jong en oud samenkomt om te genieten van moderne en klassieke muziek. Het stond voor ons vast dat dit in de commercial terug moest komen”, aldus Jort Wildschut, creatief directeur bij Wolfstreet.
Wolfstreet werkt sinds 2014 als creative agency voor Het Concertgebouw. Na meerdere succesvolle campagnes als ‘Het Zondagochtend Concert’, ‘Tracks’, en ‘Het Concertkompas’, werd Wolfstreet door Het Concertgebouw gevraagd om samen met VBAT de nieuwe televisiecampagne te ontwikkelen.
“De samenwerking met VBAT was een schot in de roos. Omdat wij beiden voor verschillende marketing-doeleinden aan Het Concertgebouw verbonden zijn, konden we ervaringen en ideeën delen. Dit vormde een uitstekende insight voor de campagne. Aangezien wij als creative agency campagnes ontwikkelen van A tot Z, zowel creatie als productie, bleven wij ook voor de productie aan het project verbonden.”
Graham Sturt, Creative Director VBAT: “We’ve been collaborating closely with Het Concertgebouw over a period of a year to realise their new brand identity. This has strengthened the confidence and pride of this great Amsterdam cultural icon. With this established it only seemed natural to remind people of the venues undeniable ‘WOW factor’. To achieve this we created an underpinning concept for the TVC that illustrates the concert hall’s power to create everlasting memories with both the audience and the orchestra.”
De briefing vroeg expliciet om verbeelding van de ‘Wow’-ervaring. Deze 'Wow'-ervaring benadrukt de exclusieve ervaring die bezoekers hebben; iedere ervaring is uniek. Dit moment kan er zijn bij het betreden van de Grote Zaal, bij aanvang van een concert of door de emoties die muziek kan oproepen.
Het Concertgebouw zorgt voor onvergetelijke muzikale momenten die iedereen minimaal één keer in zijn leven hier zou moeten beleven.
Carlien Blok, Hoofd Marketing, Communicatie & Verkoop Het Concertgebouw: “Met deze campagne willen wij laten zien dat het opdoen van een onvergetelijke ervaring voor iedereen binnen handbereik ligt: in Het Concertgebouw”.
De commercial ‘Onvergetelijk’ draait om de verhaallijn van twee protagonisten die op het eerste gezicht lijken te verschillen, maar in werkelijkheid veel gelijkenis vertonen. Een oudere dirigent voert in Het Concertgebouw voor een laatste keer een van zijn gevierde concerten op, terwijl een jong meisje voor de eerste keer Het Concertgebouw bezoekt. Op het moment dat het meisje gaat zitten in haar stoel en de dirigent het concert begint, worden ze uiteindelijk verbonden door Het Concertgebouw. Beiden beleven op geheel eigen manier een onvergetelijk moment.
Het is dat specifieke ogenblik dat het 'Wow'-moment van Het Concertgebouw oplevert, ondersteund door de boodschap 'Onvergetelijk'.
Credits:
Klant: Het Concertgebouw
Concept: VBAT
Creatie: VBAT & Wolfstreet
Productie: Wolfstreet
Verantwoordelijk bij klant: Carlien Blok
Creative director @ VBAT: Graham Sturt
Creative director @ Wolfstreet: Jort Wildschut
Regisseur: Jurriaan Kamps
Producent: Noor de Rijke
D.O.P.: Thijmen Doornik
Offline edit: Marc Bechtold @ Kapsalon
Sound: Joep Meijburg @ The Ambassadors
Grading: Matt Hare @ Glassworks
Online: De Grot
Over VBAT
Wij zijn een bekroond branding- en designbureau met kantoren in Amsterdam en Mexico City. Na meer dan 30 jaar in het vak zijn we experts in het creëren van merkidentiteiten, verpakkingen en retail formules, maar wij denken zelf graag dat klanten voor ons kiezen omdat we vernieuwend zijn. We werken voor merken als Heineken, ING, PostNL, Sol, Gamma en Amsterdam Gaypride. We zijn een team van ongeveer 60 creatieve experts gevestigd in een voormalige fietsfabriek in Amsterdam en zijn onderdeel van het ‘WPP global network’. Voor meer informatie, zie www.vbat.com.