FloraHolland - Seasonal Trade Fair 2016: inspirerende start voorjaar!


11 maart 2016

Seasonal Trade Fair inspirerende start van het voorjaar

Royal FloraHolland heeft dit jaar de combinatie van de Seasonal Trade Fair ( de handelsbeurs) met het inspiratie evenement voor bloemisten, het Florist Event, verder uitgebouwd. Het Florist Event werd, als een kloppend hart, centraal op de beurs gehouden in het Royal FloraHolland House.

Royal FloraHolland House, ontmoeten en verbinden
Een inspirerende plek waar interactie tussen bloemisten en kwekers centraal staat, dat was het doel van het Florist Event, en daarin is deze opzet geslaagd. Samen met ketenpartners als Flower Factor, VBW, VGB, Bloemenbureau Holland, FHKN en Chrysal is er twee dagen lang een spetterend
programma neergezet, met grote waardering van de bezoekers. Van een Floral Tweetjam met interviews, tot demonstraties en een masterclass shopmarketing. Ook bij de doorlopende activiteiten zoals de bloemistenpersona's van de toekomst, de campagnewand en de noviteitenstand was er volop
interactie. Alle bij het Florist Event gebruikte bloemen en planten, ook in de Tweetjam en demo's, waren gesponsord door standhouders en kwekers van het bloemenplein en de noviteitenstand. Op deze manier werden bloemisten geinspireerd met producten die elders op de beurs terug waren te zien
bij standhouders en in presentaties.

Bruisende sfeer
Toparrangeur Pim van den Akker kijkt tevreden terug: "In het Royal FloraHolland House hing een enorme positieve, energieke en bruisende sfeer er werd heel veel gefotografeerd. De standhouders waren er trots op wanneer hun producten werden verwerkt in de demo's en in de arrangementen in het RFH
House. Er was al meer interactie tussen het Florist Event en de standhouders en we hebben nu al weer ideeen om dat verder uit te bouwen".
Bloemist Hugo Daalhuizen van De Eeuwige Lente' is een bloemist met 5 bloemenwinkels in Noord- Holland.: "Mijn missie om de beurs te bezoeken was: Exclusieve planten ontdekken. Ik heb veel mooie exclusieve planten gezien, bijvoorbeeld kleine Hortensia en bijzondere vetplanten, daar wordt veel
om gevraagd door onze klanten. Het is een mooie beurs, goed opgezet en goed verzorgd, ik heb veel bijzondere producten gezien. Volgende keer neem ik mijn personeel ook mee".
Kweker en standhouder Jaap Evers van Evanty is heel blij met de opzet van het event: "Het is voor ons zeker van toegevoegde waarde dat het Florist Event op de Royal FloraHolland Seasonal Trade Fair wordt gehouden. Wij horen als kwekers graag de ervaring van de bloemist met ons product en
vertellen hen ook graag over de mogelijkheden die ons product biedt."

Veel mediabelangstelling
Met een opkomst van ruim 3000 bezoekers is de Seasonal Trade Fair goed bezocht. Dit jaar mocht de Trade Fair zich koesteren in veel mediabelangstelling, Woensdagavond heeft vrouwenblad Viva een reportage gemaakt van vrouwen die in de sierteeltsector werken. Zowel een paar medewerkers van Royal
FloraHolland als bezoekers en kwekers zullen in de Viva verschijnen. Verder was de Trade Fair donderdagochtend de live locatie van Goedemorgen Nederland. Hier kijken dagelijks 1 miljoen mensen naar. Het Algemeen Dagblad plaatste een mooie panoramafoto van de Trade Fair.

Komende beurzen FloraHolland
Dit jaar organiseert FloraHolland nog een drietal beurzen:
o Royal FloraHolland Spring Fair, 13 en 14 april in Aalsmeer

o Royal FloraHolland Autumn Fair, 7 en 8 september in Naaldwijk

o Royal FloraHolland Trade Fair Aalsmeer, 2 t/m 4 november