Officiele bekendmakingen 2016 week 10
Liesbeth Veldhoven
9 maart 2016 - week 10
Vergunningaanvragen
Omgevingsvergunningen
Aangevraagd
Locatie: Hilhorstweg 16, Oosterbeek
Voor: plaatsen dakkapel
Datum ontvangst: 26 februari 2016
Locatie: Vogelweg 15, Oosterbeek
Voor: wijzigen carport in woonruimte
Datum ontvangst: 25 februari 2016
Locatie: Bachlaan 124, Doorwerth
Voor: kappen 2 eiken
Datum ontvangst: 14 januari 2016
Locatie: Cardanuslaan 21, Doorwerth
Voor: plaatsen 6 prefab betonnen garageboxen
Datum ontvangst: 29 februari 2016
Informatie
Voor meer informatie over bovengenoemde aanvragen kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA), Eusebiusbuitensingel 53 in Arnhem. De ODRA is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 37 71 600. Het
e-mailadres is (postbus@odra.nl). De publicatie van deze aanvragen heeft uitsluitend een informatief karakter. Er kunnen in dit stadium geen bezwaren worden ingediend. Er wordt geen correspondentie gevoerd over bovengenoemde aanvragen.
APV/ Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen
Aangevraagd
Het college van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester heeft in de week voor 4 maart onderstaande aanvragen voor een vergunning of ontheffing ontvangen van:
Doorwerth
* Kruissink van der Molen, Loop tegen Kanker, Sportpark de Waaijenberg, 21 mei 2016.
Informatie
Naar aanleiding van deze aanvragen kunt u binnen 7 dagen na deze publicatie een reactie sturen. De aanvragen kunt u gedurende deze termijn inzien bij het Servicepunt van gemeente Renkum (tijdens openingstijden). U kunt ons ook bellen op (026) 33 48 111 of mailen via (info@renkum.nl).
Overige
Mandaten vervangingsregeling collegeleden
Het college van burgemeester en wethouders heeft op 1 maart 2016 de vervangingsregeling collegeleden vastgesteld. In deze regeling is bepaald wie welke portefeuille behartigt bij afwezigheid of ontstentenis van een portefeuillehouder. Daarnaast is de vervanging van collegeleden bij
gemeenschappelijke regelingen bepaald.
De vervangingsregeling ligt ter inzage ligt bij de Informatiebalie in het gemeentehuis in Oosterbeek. De regeling treedt per direct in werking met terugwerkende kracht tot 1 maart 2016.
Besluiten
Omgevingsvergunningen
Verleend
Locatie: Wolterbeekweg 11, Oosterbeek
Voor: wijzigen achtergevel linker zijgevel, en bouw 2 dakkapellen
Verzenddatum: 25 februari 2016
Locatie: Maria Johanna Philipseweg 27, Renkum
Voor: afwijken bestemmingsplan voor tandartspraktijk
Verzenddatum: 1 maart 2016
Locatie: Cardanuslaan 19, Doorwerth
Voor: ontheffing op bestemmingsplan voor vestigen kachelwinkel
Verzenddatum: 29 februari 2016
Locatie: Hogenkampseweg 45, Renkum (MFC 3b4)
Voor: kappen 109 bomen
Verzenddatum: 26 januari 2016
Geweigerd
Locatie: Bachlaan 124, Doorwerth
Voor: kappen 2 eiken
Verzenddatum: 29 februari 2016
Bezwaar
Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende 6 weken ter inzage bij de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA), Eusebiusbuitensingel 53 in Arnhem.
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.
Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit daarom de dag na verzending in werking treedt, kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.
APV/ Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen
Verleende vergunningen/ontheffingen
* Oranjevereniging Oosterbeek, dodenherdenking, binnenplein bij het gemeentehuis, 4 mei 2016. Verzenddatum: 1 maart 2016.
* Eerste Twellose Toerclub, Veluwe heuvelentocht, diverse wegen, 2 april 2016. Verzenddatum: 2 maart 2016.
Bezwaar
Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende 6 weken ter inzage in het gemeentehuis in Oosterbeek.
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.
Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit derhalve de dag na verzending in werking treedt, kunt u tevens een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM
Arnhem.