Verhaal van Breda: keuzes maken voor de ontwikkeling van de stad
Geschreven op: 02 maart 2016
Hoe kan Breda zich duidelijk profileren en daarmee onderscheiden van andere steden? Dat gaat het college van burgemeester en wethouders optekenen in het Verhaal van Breda. Doel van het verhaal is om de ambities van de stad te bepalen en daarmee investeerders, studenten, bedrijven en bezoekers
aan te trekken.
Wethouder Boaz Adank: "Breda is een stad die ontzettend veel te bieden heeft. Maar wat maakt Breda uniek? Dat vertellen we in het Verhaal van Breda. Een inspirerend verhaal waarin we keuzes maken. Keuzes over wat de trots is die ons bindt en waar we als stad naar toe willen. Want wie kiest,
wordt gekozen. Door ondernemers, investeerders en bezoekers. En daar plukken we allemaal de vruchten van."
Stappen
In maart en april doet de gemeente onderzoek naar de identiteit van de stad. Daarna starten werksessies met betrokken partijen - binnen en buiten de stad - om het imago vast te stellen en relevante trends en ontwikkelingen te bepalen. Beleving en inspiratie staan in deze werksessies centraal.
Op basis hiervan kiest het college enkele elementen waarop de stad zich kan ontwikkelen en onderscheiden van andere steden.
In co-creatie met de stad wordt dit eind 2016 vertaald naar een herkenbaar en ambitieus Verhaal van Breda. Een verhaal dat verschillende verschijningsvormen kent, de trots van Bredanaars verbindt en de basis vormt voor beleidsontwikkeling en promotie van de stad.
Het Verhaal van Breda richt zich op de periode tot 2030 en is daarmee verbonden aan de Structuurvisie 2030. Meer informatie is te vinden op de website van de Gemeente Breda.
Plaats:
Breda
Publicatiedatum:
02 maart 2016