FloraHolland - Studiereis: ontdek kansen in Turkije met 80 miljoen p..


01 maart 2016Royal Floraholland Studiereis Turkije

Wilt u kansen ontdekken en nader kennis maken met de Turkse sierteeltmarkt? Dan nodigen wij u uit om met ons mee te gaan op studiereis van 17 tot en met 24 april 2016.

We verzorgen een gevarieerd en inspirerend programma om kennis te delen en belangrijke Turkse spelers te ontmoeten, zowel op het gebied van productie als afzet. Zo krijgt u een goed beeld wat Turkije voor u als individuele ondernemer kan betekenen.

De verwachte stijgende economie, een toename van de consumentenbestedingen, de voorgenomen overheidsinvesteringen en de gunstige ligging, biedt kansen om uw afzet in of via Turkije te vergroten. Aanmelden voor de studiereis kan tot 10 april 2016.

Wat: Studiereis Turkije
Wanneer: zondag 17 tot en met zondag 24 april 2016 (aanmelden kan tot 10 april).
Voor wie: Leden, exporteurs, veredelaars, vermeerderaars, tuinbouwtoeleveranciers.
Kostenindicatie: De kostenindicatie voor deze studiereis ligt tussen de EUR 1.750 en EUR 2.000.

U vindt hieronder op hoofdlijnen het programma van de studiereis. Na aanmelding ontvangt u een meer gedetailleerd programma.

Voorbereiding sessie

In de afgelopen maanden heeft Royal FloraHolland veel kennis opgebouwd over Turkije. Onder andere over de Turkse politiek, economie, de lokale productie en (omliggende) markten. Het delen van deze kennis tijdens een voorbereidingssessie vormt de aftrap van de studiereis.

Ondernemers bezoeken

We ontmoeten verschillende ondernemers met wie we in gesprek gaan over de kansen voor de leden en klanten van Royal FloraHolland. We bezoeken het nieuwe productiegebied van snijbloemen in Adana en het bestaande productiegebied in Antalya. We spreken hier met een ondernemende groep kwekers die
de toegevoegde waarde zien in mogelijke samenwerking met Nederlandse partners.

Ook zien we retailers zoals Bauhaus en Ikea en groothandelaren die deze retailers beleveren. Zij geven hun visie over de afzet van bloemen en planten in Turkije. Daarnaast gaan we naar een aantal bloemisten, die de verschillende consumentensegmenten beleveren, en de veiling in Istanbul en
Antalya als belangrijke schakel tussen kwekers en bloemist.

Promotie event Tulpentapijt

De tulp komt van oorsprong uit Turkije. Via allerlei omzwervingen is de tulp uiteindelijk in Nederland terecht gekomen en hier uitgegroeid tot een van de belangrijkste exportproducten. Maar ook in Turkije is de tulp heel populair. Dit werd het afgelopen jaar onderstreept door het aanleggen van
een tulpentapijt op het plein voor de Aya Sophiamoskee in Istanbul. Dit genereerde veel publiciteit voor de tulp en onderstreepte het doel van de Turkse overheid om via deze promotie de binnenlandse consumptie te stimuleren. Ook dit jaar wordt er het tulpentapijt aangelegd die we tijdens de
studiereis gaan bezoeken.

Expo 2106 in Antalya

We besluiten de reis met een bezoek aan de Expo 2016 in Antalya. Voor het eerst in de geschiedenis wordt de wereldtentoonstelling Expo in Turkije gehouden. Het thema luidt: "een groen leven voor toekomstige generaties". EXPO 2016 Antalya koos deze titel om twee kostbare aspecten voor een mooie
toekomst te benadrukken, namelijk bloemen en kinderen. Met het verspreiden van de geur van bloemen en het gelach van kinderen, wil zij de wens en het belang van bloemen en planten voor een groenere wereld overbrengen.

Meer weten?

U kunt zich tot 10 april 2016 inschrijven. Heeft u interesse om mee te gaan of wilt u eerst meer informatie?

* Neem contact op met onze Klantenservice.